Followers

Tuesday, April 1, 2014

Preparation Untuk Birthday Intan

Next week kita akan balik JB yang tercintaaaaaaaaa. Dan next week juga kita akan sambut birthday Intan kat JB. Sebenarnya sebelum ada anak lagi, masa bujang lagi aku dah berangan nak buat birthday party yang best-best untuk anak aku.. Apa lagi kerja aku pulak memang bab bab doorgift dan design mendesign ni kan.. Dulu masa majlis Aqiqah Intan aku tak sempat nak prepare yang best2 untuk intan. Sebab masa tu aku masih dalam pantang.

Sekarang, ada masa, ada peluang, so aku buat la yang best sikit untuk Intan. Nanti dia besar nanti bila dia tengok gambar sambutan birthday dia yang pertama, dia happy... Gituuuu... Perasaan mak mak je aku sekarang kan.. First birthday je la ye Intan, Second, third tak tau lagi la cam ne ye... haha..

Ok la, nak share preparation dari segi art work je... Yang lain-lain nanti lepas majlis la cerita.. Ni lepas ni sapa nak copy, nak tiru, nak modified idea ambil la.. I is tak kisah.. Sekarang ni konsep kita ialah SABAR, IKHLAS dan REDHA.... Gitu... Akan ku semat dalam sanubari sentiasa....=)


Ni cover untuk buku doa. Harap2 kalau 50 orang tetamu yang baca doa kat cover  belakang tu, makbul lah doa tu.. Amin.. 

Yang ni cadangnya sebagai editable image untuk birthday cake Intan nanti..  Gamabar paling latest Ibu letak nakkk.. Lagi comel dari Hello kitty kiri kanan tu..=)


Ni pulak design untuk paper bag goodies.. Siap dah print.. Malas la nak mengankut printer ke JB


Ni pulak untuk sticker lekat kat paper bag. Gambar je besau sebba resolution besar mak haii.. Stickernye aku print kecik cinonet je, besar duit 50sen je haaa...

Pehal semua ada hello kitty kan? Tema dia hello kitty la mak hincik.. Ibu Intan kan suka sangat hello Kitty. Motif birthday anak nak kena ikut kegemaran ibu??? Haaa... Motif dia adalah untuk memupuk keserasian antara ibu dan  anak.. Kononnye la.. Padahal memang Ibu ko yang over excited sgt.

Ok tu je la... Yang len nanti mak update lepas majlis.. Dah balik JB tu pepaham je la, rajun pulak aku nak mengadap blog kan nanti.. Heeee... 

Bye

P/s : MAISARAH ANUAR, ko baca blog aku tak yah nak khusyuk sangat k.. Buat kerja opis tu, jangan nak ngulor je! Haha.. datang  k jangan tak datang next week tau...

2 comments:

NurNiz said...

Kejap je dah nak setahun. Happy Birthday Intan! Bestnye ada ibu designer ni semua boleh buat sendiri..

Unknown said...

ini perkara standard bagi mak-mak
mak-mak mmg over bab2 gini. anak bukan tahu apa pun sebebnarnya. tp yg penting mak puas hati
tp bila dia dah besar..dah paham
makin seronok penuhi impian dia..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails