Followers

Monday, November 28, 2011

Weeeeee.... Blog Dah Berwajah Baru


Akhirnya... Bertukar jugak rupa blog i nih.. Walaupun belum siap sepenuhnye tapi puas ati sebab dah nampak perubahannya. Mula- mula memang nak upah orang je untuk designkan yang baru. Tapi kemain la lamanya nak tunggu Q, so aku pun godek-godek sendiri la dengan bantuan en google.. Tu yang tak siap-siap lagi ni.. Step by step buat kan.. Nak mengadap je 24 jam memang tak ada masa la kakak.

Cuma tng banner ngan footer tu je aku tempah kat adik Myra ni. Pantas dan tuntas je die buat. Bukan aku tak boleh nak design banner sendri gun photoshop tapi sebab penyakit malas plus kekangan masa yang memaksa aku biar oang lain je buatkan...hehe.

Hurmm... Tapi nampak pink sangat kan rupe blog baru ni...Sebenarnye tema yang di cita-citakan adah purple pink dan putih.. Tapi sebab belum siap sepenuhnya lagi so nampak la pink terlebih kan... Tak pe x pe... Sikit masa lagi aku touch up lagi kasi purple lebih...

Purple.. i tak kan curang pada u sayang...hehe

Sunday, November 27, 2011

Kenape Aku Suka Kenapa Dia Tanya

Kenape syg asyik pakai tudung ni?

Sebab sukeeeeeee sangat tudung ni....


Kenape suke sangat dengan tudung ni?

Sebab cantik, sebab special...

Ape benda yang special sangat?

Special sebab orang special yang belikan, yang bagi...


Habis tu dah tak ade tudung lain nak pakai? Asal jumpe je pakai tudung ni...


Habis dah suke... Nape... Abg tak suke ke

Dah naik buruk tau...


Habis tu dah tudung ni je yang orang special tu bagi...


Ye la ye la esok kite pergi cari yang lain... Mengade..

Bior la nak mengade pun =)


Mushkil cik abang tu aku asyik pakai tudung yang sama, yang dia bagi tu.. Sebenarnye aku suka pakai tudung tu bukan je sebab itu pemberian dari dia tapi sebab memang aku suka.

Combination kaler pada shwal ni, purple, pink ngan cokelat memang kesukaan aku la.. Dah warna kegemaran kan, opkos la baju-baju aku pun sekitar 3 warna ni je... So memang la boleh dikatakan 90% baju-baju aku adalah sangat matching ngan shwal ni...hehe...

Dan aku pulak jenis kalau dah suka memang akan pakai la selagi boleh pakai... I kan setia u...huhu =)




Saturday, November 26, 2011

Blog Renovation In Progress

Oitt.. oit.. Jangan la lari.. Betul la ni blog Ceriteras tentang Hidup tu... Bukan salah blog la. Nampak lain sket sebab tengah duk renovate ni..hehe... Tunggu ye sikit masa lagi nak siap..hehe

Wednesday, November 23, 2011

Aku Dan Kerja

Minggu lepas dan minggu ni memang tak duduk ofis sangat. Last week adalah kat KL dari Ahad sampai Jumaat untuk kursus Software Tester.. Nak berubah arah kan dari Programmer kepada Software Tester pulok.. Lama kot kursus.. Tapi best. Walaupun trainer nye adalah di import dari India dan 100% english yang macam dalam cerita hindustan tu kan (sila bayangkan..) tapi course ni sangat bestnye... Rasa bersemangat nak jadi software tester.

Dalam kelas tu macam-macam orang dari IT background ade. Mostly adalah yang memang software tester la.. Selain tu ada jugak QA, Testing Engineer, Lecturer, Bisnes Analyst dan lain-lain ade sorang tu IT officer dari Sudan. semuanya datang dengan matlamat nak dapatkan certificate ISTQB - International Software Testing Qualification Board. Lepas 5 hari kursus, kena attend Exam. Mak hai, susah kemain la examnye! Langsung tak sama dengan contoh soalan exam yang bertubi kitorang buat mase kelas... Nages kakak!

Jumaat malam balik JB dengan muka muncung sebab sepatutnya tak nak balik lagi sebab dah apply cuti sabtu tu, dah approve dah. Tetiba bos kata kena datang jugak sabtu sebab ada interview penilaian prestasi.. Hancur harapan nak pergi majlis kahwen kawan dan dating.. Sedey kakak!


Sabtu tu datang opis dengan lemah longlai... Tak ade pun buat preparation untuk interview tu sebab tak ada mood kan. Gila kan, interview prestasi tu untuk penilaian naik gaji ko tapi ko buat perangai ye sebab kononnye nak protes cuti di cancle kan di saat akhir...

Masa interview tu, masuk je blik meeting bos dah awal-awal say sorry sebab terpaksa canclekan cuti sebab kena buat interview tu hari tu gak kerana sebab2 yang tak dapat di elakkan. Ok la, sejuk sikit hati ni dah. Dan bermula la sesi menemuduga.. Cerita la pasal kerja bla bla bla bla bla.... Macam -macam la di bincngakan masa tu.

Sebelum masuk interview tu aku agak risau kalau isu aku selalu sibuk dengan bisnes kek aku sampai kadang2 depan bos, tengah meeting customer call, jadikan opis tempat transit kek aku sebelum hantar pada customer sume kan..hihi... Tapi alhamdullilah tak la..

Dan Alhamdullilah jugak bos-bos pandang sikap aku yang gigih cari duit,teliti dalam hias kek, dan kuat berusaha untuk beli sesuatu sebab tak nak berhutang sebagai satu sikap positif yang bagus diamalkan dalam pekerjaan aku sekarang...

Hehe.. Positif komen bos, maka positif jugak result interview tu kan?? Alhamdullilah.....

Tuesday, November 22, 2011

Sotong Kering Sambal Tumis Dengan Nasi Lemak.. Mengancam Habis!


Giler ahh sedap die... 3 kali aku tambah nasik lemak tadi. Dah la nasik lemak yang mak aku buat memang sedap gila vavas.. Dan hari ni nasik lemaknye lagi special sebab berlaukkan sambal tumis sotong kering yang umphh gila..

Sotong kering ni alkisahnye kitorang beli semalam, masa balik dari kuantan, singgah mersing beli kopok lekor, ikan masin dan sotong kering ni la.. Aku yang memang hantu seafood ni memang la hantu kalau bab-bab makanan macam ni...

Hai la sotong... hai la nasi lemak.. Hai la... Hai la.... Sedapnye!

p/s : Bencinye tak lepas lepas nak upload gambar kt post ni... apehal blogger ni...

Tuesday, November 15, 2011

Kawan Kawin, Kawin Kawan, Kawan Kawan

Cerita last week ni. Biasa la bila dah umur semakin banyak ni, kawan-kawan sorang-sorang berbaris kahwin.. Minggu lepas si Mimi. My best friend masa sekolah rendah dulu... So memenuhi jemputan mimi, pergi lah kami berempat dengan riang gumbiranya... Masing-masing eksited bila kawan kawin ni... Layan gambar je la ye. Gambar awek cantik-cantik =)


Maisarah si gebu...

Kakcik yg semakin membesar


Sekali lagi mai, aku dan fiqah....


Lastly baru letak gmabar pengantin..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails