Followers

Friday, February 10, 2017

Cara Reset Printer EPSON L120 yang blinking atau Waste Ink Pad Full

Al kisah, Dek kerana tempahan paper bag yan non stop, dan  printer aku pun non stop bekerja sampai la hari tu tiba tiba printer epson L120 aku tu tak boleh nak print dah. Hanya blinking merah hijau tak berhenti. Mula-mula aku google juga la nak cari solution tapi aku punya sibuk dengan pelbagai urusan, terus decide hantar kedai saja lah. Malas pikir. Harap hantar kedai terus setel. Hantar kedai dia suruh tinggal dulu sehari untuk dia check. Lepas 3 hari aku dtg nak amik. dia kata masalah Waste ink pad printer dah full. Kene reset. So hari tu baru dia nak buat aku pulak rushing nak ke KL, lalu tinggalkan lagi sehari printer tu. Esok nya datang, dia kata tak dapat buat. Tak berjaya.. Hahahaha.. Amarah rasa, kita nak cepat, jadi 4 hari tapi problem tak setle pon.

So tadi aku gigihkan juga mengoogle cara- cara  nak reset Printer Epson L120 ni. Malas nak habtr kedai lain, hantar sentre bagai. Lambat. Kerja aku melambak tunggu ok nak guna printer.  Dah tau masalah dia kan, kedai dah bgtau, so kita cari solution sendiri. Kebayakkan solution yang jumpa, yang blogger share online, ada yang tak dapat download softwarenya, ada bg software tak bagi passwird, ada yang suruh email untuk dapatkan link dan sebagainya. Punya la payah. 

At last berjaya juga dapat SOLUTION RESET PRINTED EPSON L120 ni dari link nk ni >>
Complete Epson Resseter 2017 . Latest solution kot. Link untuk download reseeter software masih valid dan boleh download for free. Selain Epson L120, Resseter untuk printer Epson Lain-lain pun ada kat Link tersebut. So kepada korang yang kusut dengan masalah printer Epson yang blinking tak sudah sudah, tak yah bazir duit dan masa hantr kedai. Baca je Solution dia kat link aku bagi tadi. Tak samai 5 minit setle dah. Hari tu kedai kata, kalau dia berja reset printer ni, updah dia RM80 aku kene bayar. Hahahaha... Selamat duit aku buat sendiri..


Sekian, entri perkongsian aku pasal masalah printer epson L120 ni.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails