Followers

Sunday, January 28, 2018

Menu Diet Sihat Aku

Diet aku payah sangat nak istiqomah dan menjadi. Badan dah macam hulk aku rasa. Walaupun habis pantang aku lost 15Kg, tapi berat tu still kategori gemuk lagi ni. Pulak tu balik jb seminggu terus naik 2 kg. Nampak tak betapa senangnye naik berat aku nih. Stress. Sekarang ni tengah berusaha lagi nak kurangkan berat. 

Aku tak ada masalah nak control makan kalau duduk rumah sendiri saje. Aku masak sendri dan kontrol portion suku suku separuh. Minyak kurang dan air manis memang tak sentuh. Ni antara menu aku bila aku duduk sorang kat rumah, laki kerja siang. So menu breakfast, lunch dan dinner adalah clean dan menyihatkan






Masalahnya bila aku keluar rumah, makan kat luar, nampak kfc, nampak pizza, nampak goreng pisang, air jagung, aiskrim, kuih muih segala bagai memang out la aku punya diet. Lagi satu bila suami ada kt rumah siang hari. Memang aku masak menu yang dia suka makan la, masak lemak, goreng goreng, 3 rasa segala bagai. Dah masak tu of course aku sendri tak tahan nak jugak makan menu tu..haha. siap bertambah tambah nasi.

Gitu la masalah diet ahkak. Macam mana ek nak istiqomah berdiet ni? any idea?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails