Followers

Tuesday, June 16, 2015

Berpantang dan Amarah

Tak ingat hari yang ke berapa dah. Sekarang di jb, berpantang kat sini. Seriously, akumsagat la rindu nak tido dengan Intan, peluk dia mas tidur. Buat masa ni tak dapat lagi memandangkan baby 24 jm dengan aku. Intan tidur katil asing.. Sebak rasa bila tengok dia masa tidur. Nampak dia dah besar sangat.. Dah la asyik kene marah dengan ibu pasal nakal dia terlebih lepas dapat adik.

Berapa kali kena cepuk dengan ibu sebab dia buat adik. Nak pukul adik dengan pembaris, tonyoh muka adik ngan pacifier, sumbat botol susu dia kat adik. Memang la ibu yang dalam pantang ni hilang sabar. Aku ni pulak memang emosi terlebih, lepas marah anak,aku sendiri yang menangis. Menangis sebab kesian kat dia dan rasa sedih tak dapat kawal kemarahan pada anak. Lepas marah baru muhasabah diri yang intan tu kecil lagi, dia tak tau apa apa. Tambah pulak dapat adik baru dan ibu 24 dengan adik, mesti dia sedih.. Ibu lagi la bertambah sedih..

Papa pulak jauh... Lagi la mencurah air mata ibu ko...



2 comments:

suhailah hamid said...

Dia nak kan perhatian ibu fia. Bila baby dah tido cuba ajak intan main, melukis, mewarna apa2 aktiviti buat sama2 dgn dia...

Cik Jelita said...

slow2 kayuh...x adept lg ada anak 2.intan pun tak adept lg ada adik.take care and dont stress

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails