Followers

Tuesday, December 29, 2015

Muka Macam Katak Penyek

Aku tak boleh terima kalau orang bercakap dengan nada tinggi suara tak pasal pasal. Even nak cakap sesuatu arahan pun dengan meninggi suara sungguh aku tak boleh terima.

Dari kecil sampai besar, mak ayah aku sendiri tak akan tinggi suara tanpa sebab kecuali kalau marah. Kalau mak ayah tinggi suara tu maka kita faham mereka marah sebb kita ada buat salah. Terakhir ayah aku tinggi suara kat aku ialah masa aku kantoi dating dengan husband aku (bf lagi masa tu) masa aku study utm dulu.  Tahun 2009 ok, skrg dah 2015. Lama kan? Ye, 26 tahun aku hidup mcam tu, jadi mmg tak boleh terima kalau org rasa cakap dengan tinggi suara tu perkara biasa.

Jadi sensitif sangat bila orang tinggi suara dgn aku. Sebb aku rasa benda boleh cakap elok kot. Aku jadi moody, sedih dan stress. Pastu jangan tanya la kenapa muka aku masam macam katak penyek.

Aku nak balik pahang dah hari ni. Tapi muka aku taktau nal describe macam mana. Aku harap semua baik baik saja. 2 minggu kat Jb kali ni sangat la seronok. InsyaAllah bulan 2 nanti balik lagi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails