Followers

Wednesday, July 24, 2019

Antara Cara Meredakan Kesedihan

Siapa tak pernah sedih kan? Semua manusia normal mesti pernah rasa. Sedih, kecewa, marah. Makin pendam makim parah. Aku pon. Aku kan manusia biasa. Terkadang kecewa, sedih. Walaupum sejak dah 30an jarang ambil pusing perasaan sangat.

Kalau aku sedih, aku akan taip panjang panjang. Beritahu apa aku rasa, perasaan aku masa tu. Lantak lah walaupun yang baca tak faham, malas nak fahamkan ke kan. Tapi sekurang kurangnya aku dah luah, aku dah cakap apa aku rasa. Esok2 kalau aku dah tak ada, ko baca balik apa yang aku taip panjang2 tu kalau kau rindu aku.

Macam tu lah cara aku. Biasanya bila sesi meluah perasaan tu, aku mmg taip dengan emosi. Sambil taip sambil lap air mata berjurai. Tp percayalah, air mata tu akan bawak keluar sedikit kesedihan tu. Dan meredakan hati.

Kalau x berkesan...

Bersujud dan harap pada Allah. Sbb Dia yang maha mendegar segala rintihan hati hambanya.. InsyaAllah rasa dekat dan di fahami. 


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails