Followers

Sunday, June 19, 2011

Untuk Lelaki : Pengajaran Dari Drama Nora Elena

Tak dapat lagi ke ambil pengajaran dari drama Nora Elena tu? Eid, iaitu tunang nora elena putuskan pertunangan mereka sebab cemburu buta yang bukan setakat buta tetapi bodoh. Akibat pemikiran sempit yang didorong oleh rasa ego yang tinggi.

Nora Elena yang sangat menyayangi Eid kecewa sangat-sangat dengan tindakan BODOH, BANGANG lagi tidak matang si Eid ni. Walaupun perasaan sayang masih menebal, tetapi maruah sebagai seorang perempuan yang di tuduh, dihina, dan yang paling teruk di buang, di putuskan pertunangannya menukarkan SAYANG kepada KEBENCIAN yang semakin menebal.

Nora Elena tabah putus tunang akibat cemburu buta si Eid yang bodoh itu. Kerana tidak mau memalukan keluarga, Nora elena berkahwin dengan lelaki lain tanpa rasa cinta... Dalam kekecewaan putus tunang, ditambah lagi dengan kesedihan terpaksa berkahwin dengan orang yang tidak di cintainya, Nora Elena REDHA..

Tapi.. Tapi.. Tapi.. Allah itu maha berkuasa, Allah itu maha mendengar dan Allah itu maha adil... Nora Elina akhirnya bahagia juga bercinta selepas berkahwin manakala bekas tunangnya, Si Eid, merana dan kecewa seumur hidup kerana sikap BODOH, BANGANG, STUPID nya yang terlalu cemburu buta yang gila over meroyan itu menyababkan dia melepaskan Nora Elena yang suci dan sebenarnya langsung tak bersalah itu....

Menyesal tidak ada guna kan? Sasaulah kau sorang diri kerana kebodohan dan cemburu buta kau tu..

MOTIP ENTRI INI : Ditujukan kepada semua lelali diluar sana supaya sedar betapa kebodohan cemburu buta yang tidak berasas dam kesempitan pemikiran boleh mengundang penyesalan buat seumur hidup kamu.. kamu.. kamu..

Sekian Terima Kasih.


2 comments:

Anonymous said...

sabaq kakak.. sabaq...

Aini said...

Ye betul tu mai..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails