Followers

Monday, July 30, 2012

Aku Kepingin

Hari ni dah hari ke sepuluh berpuasa kan. Kat radio pun dah keluar dah lagu raya. Ape ke cepat sangat bukak lagu raya kan. Bila dengar terus gelabah teringat baju raya tak cari lagi, kuih raya pun tak plan nak buat yang mana satu. Sebak pun ada ni. Dilema seorang isteri. Buat pertama kali dalam hidup menyambut ramadhan sebgai seorang isteri.

Kalau dulu, tak ade pikir-pikir dah, sambut puasa 1 Ramadhan mesti kat rumah family. Tapi tapi tapi... sekarang tak boleh dicide sendiri lagi. Sudah ada suami, yang perlu ku turuti... First puasa di Pahang, keluarga suami. Alhamdullilah meriah... Tapi dalam kemeriaha, hati aku tuhan je yang tau macam mana sebak nye. Sebak sampai tak sanggup nak call family kat johor masa first puasa tu. Takut mengalir air mata.

Minggu ni insyaAllah balik JB weekend nanti. Tak sabar sangat!!!! Lama gila tak balik JB ok. Tersedu sedan puasa kat KL tanpa suami dan juga keluarga, So sekarang aku nak list kan benda apa yang aku nak makan untuk buka puasa dan sahur kat Jb nanti. No bazar ramdahan dah, Dah muak dah tiap hari bazar ramadhan je kat KL ni.... 

Taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... 

1. Bubur pengat ubi.
2. Asam pedas ikan sembilang
3. Sambal tumis udang bEsAr punyaaaaaaa.
4. Ayam masak lemak cili padi
5. Sambal Telur. 
6. Kuih bingka labu
7. Ikan Terubuk bakar.

Ok itu je lah. Banyak-banyak sangat kang bile masanya nak masak kan... Hurm...JB, JB, tak sabar aku nak kembali....

1 comment:

didi cun said...

i teringat tauhu bakar dkt dataran jb tu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails