Followers

Thursday, December 12, 2013

Suri Rumah Punya Cerita


Hai.. Aku baru habis lipat baju. Ngam-ngam habis lipat baju anak dah merengek minta susu nak tido. Buat susu, masuk buai.. Habis susu dengan mata dia masih pejam merengek lagi tanda nak puting nyoyot dia.. Sumbat puting nyonyot terus tidoooo..

Terus ibu dia on laptop bercita-cita nak menghupdate blog yang dah berhabuk..hehehe..  Actually minggu ni aku rasa agak lemau.. Ehmm.. Padahal tiap minggu pun lemau jugak... Tapi aku tetap bertabah... = ) Aku sebenarnya dah rindukan Tesco, Jusco semua... Kip Mart juga tak lupa.. Hidup dekat bandar dari kecik sampai besar dan tiba-tiba berhijrah ke sini lepas jadi mak orang agak mencabar dan emosi juga la..

Mana taknya.. Aku dah biasa ke sana sini sendiri.. Nak pergi mana pun sendiri drive tak ada masalah masa kt JB.. Nak shopping, nak pergi makan luar, nak jenjalan.. Semua mudah.. 5minit dah sampai, Tapi bila kat sini semuanya jauh.. Aku tak berani nak keluar sendiri. Mesti nak tunggu suami cuti baru keluar.. Kena berharap pada suami.. Sudahnye aku terperap la kat rumah kebosanan bila suami kerja siang. 

Lagi satu benda yang memeningkan kepala ialah pasal bisnes bila kat sini. Perkhidmatan skynet punya la payah kat sini. Tak pernahnye on time sampai barang. Mostly kite sendiri kena pickup barang kat skynet Raub tu.. Kalau dekat tak pe.. Ni dekat sejam baru sampai sana. Pos laju pun tak sampai terus ke rumah.. Kena pergi koyan sana bila barang sampai.. Pening kepala mak. Kena lah tunggu suami ada atau adik ipar tolong ambilkan..   

Tapi satu benda yang positif bila duduk sini ialah, duit aku jimat gila.. Kalau dulu, dalam seminggu paling tidak 3 kali aku keluar pergi jusco ke kip mart ke beli barang keperluan atau biasanya saja saja window shopping kan... Dasar perempuan! Haaaaha.. Setiap kali keluar tu paling koman belanja RM100.. tu campur beli barang penting+ bla bla bla bla  + makan  + bla bla bla sume...haha... So seminggu kira la berapa aku punya belanja??? Haaaaaaaaaaa...  Tapi duk sini, duit RM 50, 2 minggu pub boleh bertahan sebab jarang keluar... Dan kalau keluar pun slalunya suami yang bayar la..muahahaaaaa..

Tapi seriuosly aku rindu JB sangat-sangat... Rindu nak pergi kip mart cari udang, ikan sume.. Rindu nak terlentang depan tv~habit aku bila kat rumah sendiri.. Rindu nak pergi pejabat pos, kedai printing, semua sendiri like a superwoman yang bizi macam dulu.  Sekarang aku rasa macam wanita yang lemah lembut sangat, nak drive jauh pun takut, nak buat semua benda pun kena harap suami... Pheww... That Why la aku harap sangat rumah kami nanti dekat bandar lipis, supaya aku dapat rasa macam dulu-dulu di samping memudahkan aku dan tak menyusahkan suami lagi... 



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails