Followers

Friday, October 24, 2014

Begitu Begini Kisah Mengandung

Beberapa hari sebelum aku tahu aku mengandung  kali kedau ni, aku memang rasa tak sedap badan, rasa letih sangat, rasa lesu sangat, rasa tak larat sangat.. Asyikla ulang cakap, tak larat tak larat... Memang tak larat wrh.. Rasa nak baring je sentiasa, berapa hari tak on laptop... Tu antara simptom simptop mengandung aku. Selain tu, ada lagi tau...

- Asyik rasa panas je, terutama malam.. Memang dulu masa mengandung Intan pun macam ni, selalulah mandi malam.. Ye la, kalau tak mandi, memang rasa panas dan tak boleh tidur

- Suka makan masam, terlur makanan masam. memang beberaa minggu belum tau mengandung aku dah asyik nak makan asam...Lakiku siap kena marah sebab salah beli asam. orang nak sam boi warna merah tu tp dia beli asam peach yg macam baldu tu... huh.

- Kerap buang air kecil. Adui ni yang paling tak tahan. Kalau malam tu, time tidur, 2 -3 kali kene bangun pergi toilet. Padahal sebelum tifur minum seteguk air je macam biasa. Dah 2 - 3 kali bangun membuang pun tetap bangun tidur rasa sakit bawah perut macam tahan kencing lama sangat..

- Sakit sendi. Dulu masa intan sepanjang pregnant aku sakit sendi tangan. Puas la pergi klinik swasta, klinik kerajaan semua tak baik. Tup tup lepas bersalin, hilang terus sakit tu.. Mengandung kali ni sakit pinggang.. Sakit gila, tapi bibik urut 3x terus ok dah..huhu.. baru tau bibik tu pandai urut orang bersalin..

- Sakit bawah perut ketika bersin, batuk, mengeliat kuat. Ye la, tau ada baby kat situ, dan memang sensitif. Memang kene cover la bila nak batuk, bersin , mengeliat semua. Kadang terlupa nak cover, merasa la sakitnya.. Kejung kejap aku bila sakit sangat...

Tu la je setaakt ni . Alhamdullilah aku tak teruk macam orang lain yang setiap hari muntah2, tak boleh bau nasi sume, (Aku tak gemar bau daging je sekarang). Pengalaman rang berbeza - beza. Tapi aku ok je ngan semua dugaan mengandung ni.. Rezeki Allah bagi, jangan merungut. Ramai lagi kat luar sana nak merasa macam aku tapi tak tercapai-capai. Aku doakan mereka -mereka dikurniakan rezeki mengandung secepat mungkin.. Amim

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails