Followers

Wednesday, January 30, 2019

Tolong Aku Buat Kerja Ruma Please

Berapa hari ni tengkuk aku tegang je. Sakit oii. Aku rasa aku stress. Bukan stress pada perasaan tp something yang lain la. Aku pun tak boleh atau tak reti nak describe macam mana. 

Macam biasa, hidup as suri rumah dan work from home mommy memang sangat mencabar. Ada hari aku rasa aku perlukam bibik sangat sangat sekarang. Sebab aku tak boleh nak tolerate dengan kerja kerja rumah yang never ending. Aku harap sangat ada orang yang boleh setlekan kerja kerja rumah supaya aku dapat fokus kerja aku dan jaga anak2 kat rumah tanpa emosi yang teruk gila. 

Maksudnya supaya aku tak terlalu penat, lalu stress, emosi kepada anak anak.  Aku nak ketenangan dalam membesarkan anak anak dan menjalankan bisnes aku. Sejak anak 3, masa aku mengadap kerja memang limited. Terkejar kejar semua benda. Tak dapat nak fokus, marketing pun ke laut. 

Aku betul2 perlukan helper. Pembantu.. Tapi belum mampu masalahnya nak amik yg full time. Nak ambil yg part time datang seminggu sekali pum dah Alhamdullilah kot. Tapi duduk kampung ni mana aku nak cari pembantu macam tu. Nak suruh jiran sekampung  mcm x smpai hati plak tengok dia bersihkan rumah walaupun bayar gaji. 

Ntah lah. Masalah dunia


1 comment:

Siti Yang Menaip said...

idea nak ambil maid yang dtg sesekali menarik juga. penah tengok iklan lebih kurang mcm tu.. tp dia tlg lipat kain n cuci cuci je..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails