Followers

Saturday, February 16, 2013

Daripada Wanita Bekerjaya Kepada Surimah + Online Bisness Woman

Kandungan dah nak masuk 8 bulan dah. Nak tak nak aku kena juga memikirkan dengan serius tentang perkara serius ni. Gila susah nak pikir. Antara kerjaya & kewangan & keluarga. Menjadi weekend housewife yang mana duduk sendiri tanpa suami kat Kuala Lumpur memang suatu yang agak mencabar. Tapi sekarang okeh lagi sebab belum ada anak, so boleh feeling feeling couple gitu.. Jumpe hujung minggu melepas rindu...wuuuu.... =)

Tapi bila anak dah keluar, adakah aku mampu jaga anak sorang-sorang kat KL ni? Ataukah aku mampu tinggalkan anak pada suami dan duduk sorang - sorang kat sini? Aku rasa tak mampu, tak sanggup dan tak tergamak  untuk semua tu... Nanges =(. Aku tak boleh pentingkan diri jauh dari suami dan anak demi kerjaya, dan aku juga tak boleh berlagak tabah dan kuat jaga anak sorang -sorang tanpa suami kat KL ni demi kerjaya juga.

Tapi sesungguhnya, aku tak tahu dan tak dapat nak jangka macam mana hidup aku kalau aku tinggalkan kerjaya sekarang demi keluarga, demi untuk dapat hidup bersama suami dan anak di bawah satu bumbung setiap hari dengan bahagia. Aku akan kehilangan  monthly income. Macam mana rasa dia? Macam mana? Ye memang aku ada side income dengan online bisness sekarang. Tapi mesti akan terasa jugak perbezaan bila income utama tu tak ada kan.. Macam mana pula dengan penat lelah aku belajar kan, macam tak berbaloi...

Tapi dalam masa yang sama, aku teruja nak jadi housewife, nak ada di samping suami setiap hari, nak memasak untuk suami setiap hari, nak jaga suami setiap hari, nak bermanja ngan suami setiap hari.. Semua ni tak pernah dapat sejak kapel sampai lah kahwin...Dapat kejap -kejap je, tu pun kalau ada cuti panjang. Kalau tak, masa kitorang lebih banyak habis dalam perjalanan ulang alik je aku rasa. Penat kau tau macam gitu... Nak hidup normal macam keluarga lain. Kesian aku, kesian suami,Lebih lebih lagi bila ada anak. Kesian la kat anak nanti.

Kata suami, rezeki ada kat mana-mana.. Berhenti kerja tak bermakna rezeki putus terus.. Yang penting niat kita kan... Ya Allah.. Susahnya nak buat keputusan ni..   Walaupun sayang tapi aku tak boeh pentingkan diri... Banyak hati nak dijaga, banyak perkara nak dipertimbangkan, banyak aspek perlu dipikirkan... 

Sabtu, Ahad, Isnin.. Ada masa 3 hari lagi. Selasa ni aku terpaksa jugak beri keputusan..... 

Apakah keputusannya? 

Tunggu je la Selasa ni... 

Semoga dipermudahkan...

5 comments:

cik chinta said...

smoga tuhn permudhkn urusan mbt kptusn. Mmg ssh bla mmkirkn ny

Unknown said...

In shaa Allah dipermudahkan. Bagi sy better quit then cari kerja dekat ngan suami or be a housewife. =)

Unknown said...

Lupe pulak. follow me cikkunin13.blogspot.com

NoEn said...

semoga dipermudahkan...saya faham perasaan awk...sy pun baru 3tahun lebih PJJ ngan hubby...masih menunggu saat untuk betul2 hidup sebumbung dengan dia...huhu

Unknown said...

assalam...mmg susah nk wat kptsn..antara cita2 & kluarga..dua2nya kite syg..klu pk balik penatnye blaja mmg rasa rugi sgt nk tinggalkan keje..tp utk lbh optimis aggap la blaja tu 4 the sake of knowledge..dpt pahala..dpt jg suami & anak ngan penuh perhatian lg btambah2 pahala..betul,rezeki ada d mana2 asalkan kite brusaha..kami doakan yg terbaik untuk awk..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails