Followers

Wednesday, September 18, 2013

Ibu Yang Bizi Menggila

Hai, hari ni nak citer pasal minggu2 terakhir aku sebagai wanita bekerjaya. Aku kn dh hntar notis 2 bulan 1st ogos hari tu. Maksudnya bulan ni adalah bulan terkahir la aku kerja. Dan aku request tempoh notis dua bulan tu aku kerja kt Hq jb je coz Intan senang aku nak jaga bila duduk jb dengan parent aku.

Bulan pertama notis tu ok la, bekerja riang ria kt jb, blik kerja bergoleh ngan anak. Bahagia sangat rasa walaupun suami nun jauh di Pahang. nak wat cam ne kan, gini la nasib...gitu.. So bulan kedua pulak start awal bulan aku dh kena outstation ke kl every week.. Isnin - khamis. Cian intan kena tinggal. Penat tak terkata berulang naik bas. Nak drvie x berani pulak kan sensorang.

Bos pulak, dh tau kite ni nak berenti, punye la banyak task die bagi kannn.. Full sampai hjung bulan. Penat mak nak... Dh la opsi kl tu tingkt 4 x de lift... Seksa rasa. Pulak bisness online aku cute creative creation bnyak pulak order masuk. Nak tolak sayang pulak . Lagi lagi bila pikir dh nak berenti kerja ni kan. Maka kerana masa yang terhad sgt pasal asyik ulang alik jb kl jb kl, rutin aku bila dalam bas adalah buat draft design buku doa customer.. Org sedap mentido dalam bas, aku genyeh2 mata depan laptop.

Bila kat jb, hari jumaat dan khamis kdg2, di gunakan sebaik mungkin untuk uruskan printing dan pos tempahan customer. Sabtu ahad sibuk siapakn tempahan paper bag n buku doa tu.. Penat... Kadang kesian tengok intan golek2 depan tv sorang2 sampai tertido masa aku siapkan tempahan.. Huuu.. Tp biasanya bila tengok dia golek2 tu mana tahan nak biar lama-lama.. Mesti nak golek2 jugak ngan si comel ibu tu. Bila dia dh tidur, baru aku sambung siapkan tempahan.

Alhamdulilah tempahan x putus. Rezeki Allah.. Semoga rezeki dari Allah tak putus buat kami sekeluarga...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails