Followers

Wednesday, March 13, 2013

34 Weeks ~ Yang Masam Manis

Minggu ni mood adalah ke laut sangat. Macam macam perasaan ada. Badan pun lemah longlai sesaje dari last week.. Sebab ape ye? Sebab banyak sangat benda yang dipikirkan  menjelang kandungan nak masuk 9 bulan ni.. Sedih, risau, kecewa, excited pun ada sebenarnya.

Sedih
Pasal dah nak masuk 9 bulan mengandung, tetap aku seorang di sini.... hukhuk.. Tuhan je la yang tahu macam mana perasaan perempuan sarat mengandung tanpa suami di sisi setiap hari... Cabaran hidup dalam PJJ

Risau
Badan tak secergas dulu. Tak segagah dulu. Nak turun makan lunch pun tak sanggup dah sebab memikirkan opis aku yang tingkat empat ni. Malam pulak asyik sakit-sakit badan, susah tidur dan kadang kadang sakit kat bawah perut. Terpikir macam  mana la kalau tiba tiba sakit nak beranak masa suami tak ada ni..

Kecewa
Memikirkan sesetengah orang yang terlalu pentingkan diri sendiri sampai buat aku tersepit dan terpaksa bekorban walaupun aku sangat tak rela demi menjaga hati mereka dan orang sekeliling aku... Sampai bila aku kena beralah dan bekorban pun aku tak tahu..  =(

Excited
Menjelang bulan terakhir mengandung, mestilah perasaan excited nak melahirkan tu datang. Tak sabar nak jumpa anak ibu dalam perut ni. Lama sangat dah ibu tunggu... Harap harap dengan kehadiran anak ibu ni, ada sesuatu yang akan berubah menjadi lebih baik... Kita bina happy family... Papa, ibu dan baby =)

Ya Tuhan... Kuat dan tabahkan lah aku....

3 comments:

SYANI said...

Sabar banyak2.. ibu mengandung jangan banyak stress..

NoEn said...

biasa la macam tu...dh xlama dh tu..sabar k

cik chinta said...

kt serupa. jauh dr huby. i mb spi bby da 3m lhir br dedy nye dpt blik jenguk. huk5..bt2 bz kje je r..hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails