Followers

Friday, December 19, 2014

Kerenah Anak Pertama Nak Dapat Adik





Pehhhh... Sebelum taip entri, kesat dahi dulu... Ko tau, sejak dua menjak ni sejak mengandung ni, perangai Intan ya ampunnnnn... Sungguh mencabar kesabaran. Aku sekarang dah percaya la cakap orang yang anak kita ni dia macam tau bila dia dah nak dapat adik, perangai dia jadi terlebih sikit. Terlebih manja, terlebih nakal, terlebih aktif...

Aku ni sibuk tau. Walaupun duduk rumah yang kononnya jadi suri rumah tapi sebenarnya aku lagi sibuk dari pompuan yang kerja kat luar. Mana taknya, ko kalau kerja kat luar, anak ko hantar baby sister  atau taska kan? Kerja rumah siang confirm la tak buat kan? Tapi hakuu? Aku adalah suri rumah + online bisnes woman. Can u imagine? Bekerja mengadap laptop di samping menyudahkan kerja rumah dan jaga anak. Tapi kalau time order tak laju memang sedap la aku mengadap drama sambung sambung kat tv, tapi bila order lebat dan laju, masa itu adalah emas!

Sebelum ni Intan ok je, kalau aku duduk bilik mengadap kerja depan laptop, dia boleh main sendiri dalam bilik tunggang terbalik bakul mainan macam tongkang pecah bilik. Time aku masak, dia duduk dapur sama punggah pinggan mangkuk. Aku tak kisah pun dia sepah - sepah, asalkan dia bahagia dan aku dapat buat kerja aku jugak..huhu.. 

Tapi sekarang tidak lagi ok... Asal aku mengadap laptop, dia akan panjat aku, nak duduk atas riba, nak pegang mouse, nak capai itu ini. Bila aku basuh pinggan kat dapur, di tarik tarik aku keluar dari dapur suruh ikut dia main. Bila aku masak, melalak lalak nak suruh itu ini.. Sangat la mencabar emosi aku ya Allah.. Dia nak kita layan dia sentiasaaaaaaaaaaaaa..... Mak ko banyak kerja nakkk... Rupanya macam tu ye perangai anak pertama bila ibu dia nak bg adik baru.. Mungkin dia dapat rasa lepas ni dia akan kongsi ibu dia ngan adik dia, so dia nak perhatian yang lebih dari ibu dia sekarang...

Mula-mula aku asyik stress dan marah dia sebab geram sangat tak boleh nak buat apa tau. Tapi lama-lama rasa kesian pulak, dan aku layankan je.. Jadi masa aku buat kerja sangat terhad.. Ni dia dah tidur baru aku mengadap laptop betul-betul. Kadang bila mak su atau atok dia bawak dia jalan naik moto pergi kedai ke, jalan ke, baru la aku masak dan makan ape yang aku nak sangat makan dengan nikmatnya sebab dia tak da nak kacau...huhu...  

But aku sedar la dia memang nak perhatian, dan sekarang aku lebihkan perhatian kat dia.... Tak pa la ibu stay up je buat kerja lepas ni...Demi kesayanganku Intan Darina...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails