Followers

Monday, March 30, 2015

Shopping Barang Baby dan Expo Baby


Hai uolss... Iolls dah sipa shopping barang baby sekali harung di usia kandungan dah nak masuk 8 bulan... Hahaaa.. Dah nak beranak baru terhegeh buat preparation untuk baby baru ni. Kita shopping kat KL sebab plan nak pergi shopping kat expo Maternity and Bay expo kat Mid valley kononnyaaaa.... Dalam kepala otak ni dok set mesti mudah, murah, senang, shopping sekali harung je masa expo ni. Ye la pengalaman sebelum ni kan kalau pergi expo memang murah, senang, banyak barang boleh dapat.  Tapi hakikatnyaaaaaaaaaaa kali ni.. Non adoooooooooo...

Expo baby paling hazab  pernah aku pergi. Punya ramai umat manusia kat dalam expo tu. Sesak sesak sesak sangat dengan orang yang beratur macam apa punya panjang Q dia nak beli pampers dan barang-barang jenama baby yang lain. Aku tak faham kenapa expo gini besar, tapi kaunter cashier untuk setiap booth tak banyak sampai boleh pitam ok tengok orang beratur. Gila panjang dan berpusing-pusing Q tu around the booth! Sampai kita yang nak jalan dari booth ke booth pun payah. Ko tau la expo baby kan, dengan ibu ibu perut besar nak lalu, dengan stroller anak, bersempit sempit celah orang yang beratur di segenap ruang. Pengsan!

Masa mula-mula masuk tu aku terus serbu booth pureen sebab tau boleh dapat baju baby murah2 kan. Dah ramai-ramai macam tu, tak kuasa la nak pilih sangat kan, capai je mana dapat dalam 5 pasang baju pastu kononnya nak terus bayar, sekali cashier tu kata kena beratur dari belakanggggggggggggggggggggg sana... Gila panjang Q! Terus aku letak balik baju2 tu. Lakiku dah mula bebel, tu la nak sgt g expo baby.tengok beratur mcm ape, kalau gini baik shopping kat tomg fat je katanya.. Eh geram pulak kita. Mula la perang kecil kecilan. Aku pulak salahkan dia tak terus pergi sni pagi2, dia sibuk nak pergi bengkel kereta membelai kereta kesayangan dia tu walaupun aku dah cakap, kena pergi expo ni pagi-pagi, baru tak sesak. Ye la pengalaman aku dulu memang pergi pagi, pkul 10 dah terpacak, tak la sesak. Tapi expo kali ni memang sesak dan senak dari pagi sampai malam. So kitaorang kluar kejap, pergi makan dulu, dua dua dah panas, dua2 dah kebulor sebenarnya.. Jadi mari kita sejukkan hati, sejukkan tekak dan kenyangkan perut.

Lepas makan baru la boleh bawak berbincang..haaaa gitu.. Aku ckap biar la dia bawak intan jalan2, tak payah masuk expo tu, biar aku je shopping sorang, senang nak rempoh orang dan jalan laju2 kononnya... Tapi lakiku masuk juga.. Mula aku shopping bedding set kat booth Baby Love, memang dah plan nak beli kat situ. Masa aku sibuk pilih, laki dan anak ku ghaib entah kemana dicelah orang ramai tu. Tak pa la, mybe dia bawak intan jalan kat luar kot. So aku continue shopping, pegi booth Tollyjoy oh shopping baju baby kat situ je. Pastu g both Autumn bli nursing bra.  Tu je. pastu terus call laki ku... Rupanya dia tengah beratur beli pampers..haha...  Aku memang tak sangup la nak beratur, terus tunggu kat luar, malas nak bersesak, nak balik, penat, panas, ramai sangat orang.

Kitorang chekc in hotel hari tu sebab malas la rushing balik, penat. Esoknya sambung shopping kat Jusco.. haahaaaa... Puas hati aku. Tak ramai orang, x sesak, tak panas. Maka lengkaplah brang yang di perlukan rasanya. Setlle shopping barang baby. Barang intan yang boleh recyce kita recycle guna balik. Nasib la dik, kalau awak boboi terpaksa guna bedung pink dan corak love2 gitu kaka intan punya dulu. Cantik lagi, mahal plak tu dlu beli, jadi ibu decide tak perlu beli baru...hehehe..  Gitu la kisah shopping barang baby last minit.. Next time tak nak buat lagi... Penaaaaaaaaaaaat.... 


   

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails