Followers

Saturday, July 9, 2011

Gambar Sekitar Perhmpunan BERSIH Kuala Lumpur

Menyusahkan, menganggu, memeningkan, merugikan, memburukkan imej negara. Ape lagi kalau bukan akibat Perhimpunan BERSIH hari ni. Tak tahu la nak salahkan yang mana. Ada yang kata sebelah pihak ni terlebih paranoid. Berikut adalah gambar sekitar perhimpunan Haram BERSIH yang di ambil dari berita harian online.







Please la rakyat Malaysia... Sayangi la negara kita ni. Jangan la nak memberontak sana sini, menggugat keamanan negara. Tak bersyukur ke dengan nikmat kemakmuran negara kita sekarang? Nak ke kita jadi macam negara lain yang bergolak sesama sendiri sampai menyusahkan rakyat sendiri? Belajar la bersyukur.... Nikmat keamanan negara kita berbanding negara lain cuba la pikir

9 comments:

Abdul Azim said...

Mmg banyak pendapat yg keluar...ada mereka yg stuju n tak kurang yang membantah...pada pendapat st, kite tak boleh nak kata mereka yg membantah tu xbetul,subversif atau ape2..sbb mereka tahu apa yg mereka fikir n apa yg mereka nak...sbb mereka bukan dikalangan org yg tak cerdik...jadi mesti ada sesuatu yang mereka fikirkan yang tak difikirkan oleh orang yang membantah BERSIH ni...yg penting kite hormatilah apa yg mereka fikir tu..pada pendapat sy, tuntutan BERSIH tak kaitan langsung dengan menggulingkan kerajaan,ianya hanya berkisar kepada tuntutan supaya pilihanraya diadakan secara bersih dan adil, atas padang yang sama rata dan mengamalkan demokrasi yg betul...sy melihat tiada orang kene tetak atau kene bom petrol..tp ia adalah provokasi polis yg menyebabkan perhimpunan aman itu dilihat sebagai teruk,huru-hara dan sebagaianya.....wallahua'lam

Nabiel said...

menyusahkan ramai orang~huhuhu

Zul Aziz / Linda Basri said...

Aman bukan bermakna berdiam diri walaupun ditindas dan diperbodohkan oleh individu yg berkepentingan dan mempunyai kuasa didalam politik.Bersyukur ada batasnya dan begitu juga dengan sabar ada batasnya.Tapi kalau asyik berdiam diri walaupun diinjak dan dipijak,bukan bermakna cintakan keamanan tetapi mamai.Pihak yg mengatakan mereka mencintai keamanan konon-kononnya yg mulakan kekecohan tetapi orang ramai yg hadir ke perhimpunan BERSIH juga yg disalahkan.Seperti U.S juga kononya cintakan KEAMANAN dan kononnya Osama Ben Ladin adalah PENGGANAS tetapi mengapa tidak ditangkap tetapi sebaliknya dibunuh Osama.Politik cuma untuk kesimanbungan didalam kehidupan didunia tetapi ISLAM ADALAH YANG TERBAIK UNTUK KEHIDUPAN DIDUNIA SAMPAI AKHIRAT. TAKBIRRRR.....ALLAH HUAKBARRR.

Anonymous said...

kita telah melantik wakil di parlimen untuk bercakap tentang DASAR dan pembuatan Dasar.
Kita telah melantik mereka (Penyokong Kerajaan atau Pembangkanag) sebagai jurubicara kita, apasal mereka tidak berfungsi di Parlimen???

Adakah mereka DAYUS atau SENGAJA untuk mengheret RAKYAT untuk merosakkan negara.

Lu fikirlah sendiri ... tugas kita adalah semasa PRU dan bukan berdemonstrasi !... buatlah pilihan dan tiada siapa yang boleh mempengaruhi anda semasa mengundi ...!!

Adakah anda berminat nak menjadi wakil rakyat? tunggu PRU 13 nanti.

Eye_nee said...

Dimana suara pembakang yg akan didengari..dlm Parlimen????..kita sering didedahkan dgr berita yg berat sebelah...bg jenerasi muda mereka dah buka mata kerana ada saluran lain selain TV utk mengetahui apa yg dilalui rakyat dan negara setiap hari..bagaimana dgn gologan tua yg masih tidak mengetahui apa itu IT...mereka hanya percaya pd akhbar dan TV 100%..BERSIH inginkan perubahan dlm sistem Pilihanraya negara kita....berat sgt kah mengkaji semula sistem itu jika perubahannya untuk demokrasi yg lebih adil dan telus...

joeamir70 said...

Malang sekali sesetengah org Melayu, dah la miskin harta, kemudian miskin pula ilmu pengetahuan dan seterusnya miskin demokrasi....Yg jadi susah bila polis dijadikan alat utk halang hasrat sebahagian rakyat yg mintak sistem p/raya lebih telus. Apa problemnya, depa himpun cara aman, kalu aman tak ada provokasi polis, menguntungkan peniaga,hotel, taxi dll.Mcm juga himpunan jomheboh atau konsert

Anonymous said...

kita tidak tentang perhimpunan untuk menuntut keadilan tetapi kita sangsi dengan perhimpunan berkenaan, dibimbangi ia diambil kesempatan oleh orang yang berniat tidak baik terhadap negara. kita tidak tahu niat dalam hati masing-masing samaada di pihak kerajaan mahupun yang berlindung disebalik penganjuran tersebut

Anonymous said...

kkkkkk

BLADE EDGE said...

Assalamualaikum...


skali tgk, x nmpk mcm bersih pun. lg menyemak ada la! abis semua org lain jadi susah sbb perhimpunan ni..nak pi mana2 pun susah...

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails