Followers

Wednesday, August 19, 2015

Kisah Susu

Intro di mulakan dengan kasi payung satu gambar  Adam yang dah bam bam.. Montel kan Adam?
Muka jantan sangat. Kalau orang pertama kali tengok pun dan boleh tau lelaki.
Tak macam Intan dulu, mesti orang tanya perempuan ke lelaki?


Ok ni bukan nak cerita pasal anak tapi cerita pasl aku dan susu. Aku ni memamng la jenis tak suk minum susu dan tak akan minum susu suka suka je tanpa sebab. Memang tak suka dan tak boleh telan, lebih lebih lagi susu putih. Tapi masa mengandung kan kau akan kekurangan kalsium sebab baby dalam perut tu sedang membesar dan menarik khasiat segala kalsium yang ada pada kau. Lalu kalau kau tak banyak minum susu , makan makanan yang tinggi kalsium ko akan rasa la akibatnya. Antaranya kaki ko mudah cramp, badan ko lesu, sakit sakit dan sebagainya sebab tak cukup kalsium.

Dan masa tu la baru aku tobat minum susu setiap hari atau paling cikai pun seminggu 3 kali. Baru la 
badan rasa ok. Tapi bukan semua susu aku boleh telan. Susu anmum tepunguang bancuh tu memang mintak maaf aku tak boleh telan lngsung. Telan terus loya dan muntah. Last last susu yang boleh di terima tekak ialah susu HL yang dalam kotak tu. Tapi perisa cokelat la opkos ye. 

Sejak bersalinkan Adam ni, aku memang terasa sangat betapa aku kurang kalsium. Jadi aku continure minum susu HL cokelat macam masa mengandung dulu. Tapi tak tiap hari la. Dalam seminggu mesti  sekurangnya 3 kali. Kalau tak, badan aku sakit sakit ok. Rasa macam dh reput semua tulang aku. Intan henyak henyak aku dalam kereta rasa sakit sangt ok.. Bila duduk lama,,   Nak bangun seksa sikit.  So tadi bila pergi lipis ingat nak beli la susu HL tu sebab dah dekat seminggu tak minum dusu.

Badan pun rasa dedor, lesu. Tapi niat nak beli susu tu tukar jadi drama plak dalam kereta. Gaduh pasal lakiku marah aku tak nak minum susu tepung, susu putih.  Puas dah aku explain aku memang tak boleh telan susu putih apetah lagi susu tepung bancuh Anmum tu. Pastu dia nak amuk pulak. Kata baik tak payah minum terus kalau minum susu coklat! Ya Allah sentap sangat aku. Terus aku pun amuk cakap kalau tak payah minum tak payah la beli. Balik je.  Sampai kat pasaraya aku tk nak turun. Tak da hati dah nak beli susu. Tak marah tapi aku sedih. Aku ni bukan suka susu. Nak beli ni pun sebab badan dah start sakit sakit ni. Asyik cramp kaki. Kalau tak sakit aku pun tak ingin minum susu. Sedih..

Dah la aku tak nak keluar kreta tu dia tak da pun pujuk. Tak da pujuk suruh beli atau dia sendiri turun belikan.  Aku dah sedih pikir napa dia marah aku hanya sebab tak nak minum susu putih.  Tak da pun minta maaf, pujuk ke apa.. Terus balik tanpa susu.. So sad..  Rasa nak emosi nangis tapi tahan je. Memang kalau dah 3 tahun kawin kene pujuk diri sendri je ye kalau sedih atau merajuk??

Itu je la kisah susu hari ni.

Tekak perit, kepala pening, hati sedih. Harap tidak demam.





1 comment:

nini said...

Alahai siannya....memang ada org yg tak leh telan susu....and memang susu hl tu sangatttttlah sedap.....nanti akak beli stok banyak2 simpan kat umah....hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails