Followers

Sunday, August 30, 2015

Merindui

Yes. Aku merindui JOHOR BAHRU. Dah dekat 2 bulan ni tak balik Jb. Dan dah sebulan lebih tak keluar dari kuala lipis ni. Hajat nak ke KL, nak ke ikea dan shopping shopping masih tak kesampaian. Banyak benda aku nak beli ni, dah siap list simpan dalam handbag. Tapi masih belum ada masa nak ke KL. Tiap kali husband cuti, ada je halnya. Ada tu dalam seminggu dua kali dia kena pergi KL untuk hantar adik dia check up SLE.  Rasa kesian pulak nak cakap banyak banyak kali ajk dia ke KL lagi, sian dia penat tiap kali cuti tak rehat. Walaupun dalam hati meronta ronta nak pergi gitu. Tapi ku tabah kan hati je la bersabar demi suami tercinta. Tapi awas ye, janji tetap janji, jangan coba kau mungkiri. Hehe.. Nanti muncul muncung panjang tak pasal pasal.

So sebab dah lama tak balik jb, tak keluar dari lipis ni, mula la aku teringin macam macam ok. Nak macdonals la, nak makan kenny rogers la, nak rojak asma angsana la, bingka labu mak aku la, puding jagung mak, asam pedas ayam la, memacam lagi la. Tu memang sindrom kalau lama tak balik Jb. Mula la meroyan nak benda yang tak wujud kat kuala lipis ni. Yang boleh buat, aku buat la macam asam pedas, puding, bingka labu tu semua walaupun rasa tidak la sama macam mak buat. Tapi ok la kan dari terliur terbayang bayang je sentiasa selagi tak dapat.

Puding jagung kesedapan berkuah bernata de coco bersumi jeli enak tidak terperi nama dia

Tapi yang part mcdonals, kenny rogers tu memang tak dapat di tolong la.. Kena jugak keluar dri lipis ni untuk menikmatinya. Laki aku suka cakap aku suka membazir makan macam macam, mahal mahal contohnya makan kat scret recipe. Eh biArlah kan. Bukan everyday pun. Lagipun duduk sini memang aku tak da bazir duit aku untuk shopping ke ape ke. Boring ok penat kerja siang malam cari duit pastu duit tiap bulan buat bayar kereta, bayar itu bayar ini je. Nanti aku rasa seolah olah kita ni hidup untuk cari duit bayar hutang je. So let rewards diri sendiri setelah penat lelah bekerja dengan habiskan sedikit dari hasil penat lelah kerja kita dengan perkara yang kita nak dan kita suka selain bayar hutang sesaje.

Hari tu hantar adiknya ke asrama semula kat jerantut, dapatlah lepas gian nak makan mcd. Mula - mula berangan macam macam nak makan. Nak ayam spicy la, nak sundae la, nak bubur la. Sekali makan ayam n kentang je dah kenyang, tak lalu nak order sundae apetah lagi bubur. Balik lipis dengan kekenyangan. Tapi malangnya kekenyangan itu tidak lama, elok sampai lipis terus terbayang semua sundae aiskrim itu! Menyesal ganda 23 tak beli tadi..huu. So bayangan aiskrim sundae mcd mula menghantui diri semula.

Ah tolong la sampai sekarang terbayang bayang ni... Hai la bila gemok jadi kemurungan, tapi nafsu nak makan itu ini non stop tak nak insaf. 


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails