Followers

Friday, October 23, 2015

Celaru

Agak Stress aku lately ni

Aku bingung pikir kenapa husband tetap tak nak pindah rumah sewa sampai sekarang. Padahal rumah sewa kami dah 100% siap, lengkap untuk duduk sana.

Preparation rumah tu dari tahun lepas. Dari sebeum mengandungkan Adam, Sampai masa tengah mengandung aku gigih cat rumah tu sendiri dengan dia. Tengah mengandung 6 bulan aku gigih panjat tangga pasang wallpaper sendiri, gantung langsir sendiri. Gigih kan? Aku bajet sebelum bersalin dapat lah merasa duduk rumah sendiri romantik romantik sementara baru anak sorang. 

Tapi macam biasalah, dapat berangan je. 

Bulan 3 : Dia kata tunggu la lepas bersalin nanti baru pindah. ~ Ok
Bulan 6 : Lepas dah bersalin, dia kata tunggu la Adam besar sikit ~ Ok. 
Bulan 8 : Lepas tu, tunggu lah lepas Abah operate.   ~ Ok
Bulan 9 : Lepas tu, tunggu lah lepas Aqiqah Adam. ~ Ok

Bulan 10 : ...........................................................
Bulan 11 : ??
Bulan 12 ??

2016 ??
2017 ??
2018 ??

Pun aku tak tau alasan apa lagi nanti. Mungkin dia berat hati nak tinggalkan rumha parents dia, dah selesa. Tapi pikir tak aku ni yang jauh tinggalkan family kat Johor, nak balik pun 2-3 bulan sekali baru dapat, sanggup berkorban asal dapat dekat dengan dia. 

Aku penat. Penat bercakap, kecil hati, jauh hati. Tapi tak tau nak luah kat sapa, kawan pun tak dak kat sini nak ajak berjimba luah hati ke hati. Muntahkan jelah semua kat blog ni.

Kadang muka ni dah taktau nak ekspresikan macam mana. Nak senyum pun payah. Bangun pagi rasa moody je memikirkan semua benda tak berubah.

Full stop. 



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails