Followers

Thursday, October 8, 2015

Shopping Menggila


Aku ni sejak bermastautin kat Pahang ni ada satu tabiat yang kadang kadang kalau ingat balik rasa nak hempuk kepala sendiri. Tabiatnya macam ni, oleh sebab kat Kuala Lipis ni non hado shopping mall atau kedai kedai menarik yang boleh buat aku teruja nak shopping, maka aku jarang atau boleh katakan langung la tak ber window shopping kat sini. Berbeza masa duduk JB atau KL dulu, setiap minggu ade je agenda shopping aku. Kadang kadang almost everyday lepas balik kerja mesti nak singgah shopping mall tanpa ada keperluan nak beli apa pun.  So bila dah duduk sini, tak shopping, maka seronok la aku buat saving setiap bulan. Bunyi macam suci murni je kan perangai?

Tapi tapi tapi.. Bila aku dapat balik JB dua bulan sekali, aku punya mood shopping tu memang menggila. Lebih menggila dari gila. Suka suka hati aku je beli itu ini macam dah doploh tahun tak pernah pergi shopping mall padahal baru 2 bulan je pon.  Beberapa minggu sebelum balik Jb lagi dalam kepala hotak dah macam macam pikir nak shopping apa.  Nak lepas gian kononnya. Nah hasilnya dari balik JB hari tu aku sambar handbag baru, baju intan, baju adam, kasut intan pun beli walaupun raya hari tu baru je beli kasut raya. Sampai 2 pasang pulak tu sekaligus beli. Pastu ada hati nak beli stroller baru untuk Adam sebab stroller lama tu rasa besar gedabak sangat. Tapi tak jadi ye sebab bonet kereta DAH PENUH!!!! Tak muat.. Hahaha. Tapi lepas tu meratap sedih tengok acc bank sendiri. Haha.. Tak pe, ape guna kerja keras kalau tak ada reward untuk diri sendiri kan. 

Part shopping ni bukan aku je yang gila, laki aku pun perangai comel gila support bini dia shopping, Bukan support bagi cash atau credit card tau. Tapi dari segi but pilihan. Contohnya masa nak beli handbag hari tu. Mula mula aku dah berkenan handbag kat Carlo Rino Angsana tu, tapi warna dia aku tak berapa berkenan. Kalau ikut hati aku malas dah cari tempat lain, nak beli je yang tu walaupun warna tak berkenan. Ye la shopping bawak anak dua orang ni tak sama ye macam shopping zaman anak dara atau zaman dating. Hazab yerrr kalau lama lama... Perempuan beranak dua je paham perasaan itu. Tapi laki I kata tak yah la beli dulu, tengok kedai lain. Esoknya perji Jusco Tmn U pulak, gila dia punya Sales! Laki bini dah teruja. Aku tengah belek handbag sembonia sambil bercakap dengan sales girls, laki aku duk panggil 'sayang yang ni sayang', 'sayang yang ni lawa', 'yang ni sama macam kat angsana semalam.' 

sales girls : Wah bestnye ada tukang pilih.
me : Haahaa.. Dia yang over kan?
sales girls : Untunglah kak, husband sporting tolong pilihkan handbag.
me : sengih.
heeee... kalau tolong bayar untung la dik , tolong pilih je belum cukup untung ** cakap dalam hati*** 

Hehe... So aku memang ambil handbag yang laki aku tunjuk tu, iaitu Carlo RIno pink dalam gambar atas tu. Not bad kan taste laki mak?? Hehe...

Sekian itu saja cerita shopping laki bini.

2 comments:

Su Hamid said...

hahaha tergelak2 sue baca, tapi memang cantik la handbag yg husband pilih kan tu, kena la dengan seorang wanita ;)

nini said...

Amboiiii pinkkkk...sama macam laki kite...pantang nampak pink jemesyi lawa...kompius akuuu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails