Followers

Wednesday, August 24, 2016

Tidak Sebulu Tapi Berjodoh

Rumah dah siap, cuma tinggal nak pasang tiles. Lepas tu boleh angkut barang dari rumah sewa semua ke sini. Tadi iolls sibuk ikut husband pergi buat QC kat rumah tu. Esok orang SPNB nak datang so boleh complain apa nak complain time tu kan. Sambil dia buat QC tu, aku pulak mulut tak berenti la memberi idea deko -deko dan kedudukan perabot nanti. Tapi husband iolls ni sakitnya hati la hai kaau orang cakap, tak dan nak habis bincang terus zazsssssssss dia bangkang. Stress sangat uolls. Selalu macam tu. Bila aku bagi idea dia tak nak terima, pastu bila pergi rumah orang or nampak gambar benda tu sama dengan idea aku, mula la dia kata, 'cantik jugak buat macam ni kan', 'eh nanti beli ni la elok la buat macam ni'. Ko ghaseee?

So tadi perbualan dia lebih kurang macam ni.

Aku : Ni nanti kat sini nak letak meja boleh lipat Ikea tu, senang nak potong bawang.
Lakik : Buat bende, mana ada ruang, potong je la kat meja makan tu. 

(Helllooooooooooo. Meja makan kita meja kaca ok. Sekali aku hentak pisau berderai pecah tak pasal. )

Aku : Ni nanti kt ruang ni nak letak set kotak ikea yg 3 biji tu kat sini macam dalam gmbar syg tunjuk semalam. Tp kene bli 2 set la baru lawa mcm dalam gambar tu.
Lakik : Tak payahnye. 2 set dah jadi berape ratus. 

(Hurmmmmmmm.. sabo lagi)

Aku : Bilik kedua ni nak buat bilik kerja, bilik ketiga ni je letak katil Queen dari rumah sewa tu untuk tetamu.
Lakik. Mana muatnya nak letak katil bilik kecil tu. Tak de, letak katil Queen tu kat bilik no 2, orang datang biar tido bilik no 2 ni.  Nak buat kerja kat bilik kecil tu. 

Part ni aku marah sangat. Dah cakap dari awal dah bilik No 2 tu memang nak buat tempat kerja aku dan tempat anak-anak main. Aku boleh monitor anak sambil buat kerja. So bilik no 2 tu sedang elok la letak meja dan rak kerja aku satu side. Satu side lagi letak rak mainan anak-anak dan katil bujang. So aku boleh buat kerja situ, anak main dan tidur petang kat situ. Bilik no 3 tu memang paling kecil, so letak la katil Queen saja kat situ untuk tetamu tidur, bukan nak kena letak almari robok solek pun kan. Tak kan la nak sumbat meja rak kerja aku, katil anak, rak mainan anak2 semua kat bilik kecik tu? Pikir la keselesaan dia macam mana?

Ni aku bengang, kalu cakap ngan dia susah nak bincang terus, nak bangkang je.. Tak nak dengar kita punya justifikasi. Bengang punya pasal iolls blah je dari situ, masuk bilik buat kerja sambil dengar lagu kuat2 nak hilangkan bengang. Dah tua-tua ni dah faham sangat, kalau nak merajuk pon bukan ade yang nak pujuk. Makan hati je laaaa nak oi. Pandai pandai pujuk diri sendiri. Kesian kan.. 

Esok-esok you tanya I ni mana nak letak, ni mana nak taruk, I buat gaya TALK TO MY HAND je la. Protes.

K bai

   

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails