Followers

Saturday, October 1, 2011

Dah Pandai Ke Beauty Centre Akak Aini Kita Sekarang

Bahagianye hari ni uols... Memanjakan badan dan muka kat beauty centre. Kelas ko kak..haha.. First time kot.. Biasanya aku memang kedekut la nak meghabiskan duit untuk benda-benda gini. Bila ada promoter yang suka tarik2 kita suruh ambil diorg punya pakej facial la, sliming la kemain la aku pandang sinis. Tengok muka dia dulu, licin ke mengerutu. Kalau mengerutu, awal-awal aku dah say no dan berambus...Haha..biadap tak?

Betul la, kalau nak jadi beautican, nak tarik or nak promote orang guna servis ko, harus la muka ko lagi licin dari aku kan, baru la yakin aku nak amik servis ko...huhu. So nak di jadikan cerita, now muka aku sangat la bermasalah. Tak tau la pasal pe. Pasal make up ke pasal stress kerja. Habis naek jerawat kat muka ni ha.. Dulu masa zaman belajar, muka suci murni je sebijik jerawat pun tak ada. Sejak kerja, sejak dah sakan ber make up hari-hari, makin teruk muka...

So mula la risau. Lagi pulak hari bahgia semakin menjelang < selamat pengantin baru, semoga kekal abadi, bahgia ke anak cucu.. > terus feeling berangan tengah bersanding sambil lagu slamat pengantin baru didendangkan...haha. Ok sambung cerita. Bila muka dah problem baru la terhegeh nak berfacial, menjaga muka bagai..

Makanya terjebak la aku dengan Modelling Beauty Centre kat Sutera Utama tu. Oh best nya. Dekat 2 jam la muka ni dibelai, di massage, di beri rawatan dengan macam-macam la treatmet yang aku sndiri dah tak ingat nama dia. Untuk tadi, 14 step treatment diorang buat. Antaranya yg aku ingat la, dimulakan dengan mencuci muka, scrub, stim muka, cold stone treatment, crystal ball treatment, vitamin, hot masker untuk lingkaran hitam mata, masker dan yang lain-lain tak ingat..

Best kan? Licin je muka rasa lepas tu. Oh yang paling tak lupa time dia picit jerawat. Adoi sakit bukan main...nak merembes air mate ahkak..hohoho.. Tapi sebab nak cantik, tahan je la..haha.. Hurm...gembira hati hari ni. Berniat nak pegi lagi, tapi tak tau la bila... Asyik sibuk je weekend kan. Hari ni pun dapat curi masa, plan asal nak pergi pameran pengantin ngan Maisarah, tapi dia tak sihat pulak... So terpaksa akak bawak diri yang duka lara sorang-sorang...hehe...

Ok sekian saja hari ni.. Daaaa....

p.s : Tetiba je brsemangat update blog dengan riang gumbira walaupun tak ada gambar.. Selalu semagat entah ke mana...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails