Followers

Wednesday, June 27, 2012

Honeymoon @ Langkawi Day 1

Ikut hati malas la nak pecah-pecahkan cerita ni kepada bab bab tau. Nak je letak semua gambar dalam 1 entri. Tapi disebabkan banyak nau gambar sampai tak terkira, so biarlah di ceritakan ikut kronologi okeh. Hei, gambar kawin tak upload lagi dah sibuk cerita pasal honeymoon kan? Ala rilek la, gambar tak dapat lagi dari photographer... =)

Baik, cerita dimulai.. Kami bertolak dari Pahang hari selasa petang. Tapi tak direct ke Langkawi terus. Kitorang singgah Pulau Pinang dulu, sebab dah malam kan, so stay la sana dulu. lagi pun ade orang tu teringin sangat nak naik jambatan pulau Pinang tu. So pagi rabu kitorang gerak ke Kuala Kedah dari penang. 

Aku dari dulu memang suka negeri negeri belah utara ni. Pasal pe? Pasal kalau dari highway kan, view die sangat la menenangkan, kampung, sawah padi... Aku suka sangat. Since aku belajar kat Matrik Penang dulu la. Pernah dulu masa berkawan lagi dengan husband aku ni, aku cakap kalau bleh nak cari bakal suami orang penang. Best. Nanti ade kampung yang ade sawah...hehe. Die still ingat lagi aku pernah cakap macam tu...


Kitorang sampai Jeti Kuala Kedah dalah pukul 12 tengahari. sampai je terus cari feri. Sekali feri yang ada pukul 1.30 petang. Hadoyai.. Masa tu rasa nak marah je. Sebab dah membazir setengah hari tau sebelum sampai langkawi. Patutnya dalam plan pukul 12 tengahari tu dah sampai langkawi dah, maksudnya kena sampai jeti pagi la dalam pukul 9. Ni la gamaknye teruja sangat nak nek jambatan pulau pinang, sampai lambat bertolak dari sane.. Tapi kakak redho.. Mane bleh marah2 pergi honeymoon..huhu.


Masa ni tengah beratur nak naik feri ni. Excited sangat cik abang saye. Die first time pergi langkawi dan first time jugak ye nak naik pengangkutan air...hahahahahaha. Gelak berlagak sebab ini kali ketiga aku pergi Langkawi dan tak terkira banyaknye kali aku naik feri atau bot... So boleh tunjuk eksen sikit kat die. Kebanyakkan aktiviti kat Langkawi aku dah plan siap-siap dah. Sampai nak pergi mana, lepas tu nak pergi mana, nak makan kat mane..


Ok akhirnya ade gak ga,bar aku kan. Seriously dalam camera memang banyak gambar die je. Aku kurang la. Sebab dah boring amik gambar kat Langkawi.. Hahahaha.. .berlagak lagi kan. Tapi sebenarnya aku teruja nak pergi Langkawi lagi sebab nak sangat naik cable car tau. Tu yang buat aku eager sangat nak pergi sana lagi.

Ok dalam pukul 3 macam tu kitorang pun sampai la kat Langkawi tu. Sampai-sampai terus makan tengahari kat Jeti Kuah tu. Punya la kebulur sebab pagi cuma saarapan roti sorang sekeping je. Dah petang baru sempat nak makan kan... Lepas makan maka bergerak la kami ke hotel. Dah siap booking awal-awal dah. Kitorang stay kat Bella Vista Resort and Spa. Dekat je ngan pekan Kuah. 


Nah, ni view aku snap masa nak naik lif dari lobi hotel.. Mengadap laut. Santek kan? Tenang gila rasa. Seronok sangat-sangat.  Tak percaya? Tengok la betapa serononnya encik abang saya kat bawah ni ha.. Gambar bawah ni view kat tingkat 3. Bilik kami la.. Gembira sangat sampai macam tu gayanye. Tepuk dahi je la binik dia. =)





Konsep macam istana kan? Macam istana pasir pun ada. Oh lupa, lepas makan kat jetty Kuah tu, kitorang pergi cari kereta sewa pulak. Untuk pusing-pusing Langkawi. Hey, dari sebelum nikah lagi selaku ketua rombongan, aku plan nak sewa viva je tau. Ye la, nak jimat kan. Lagipun berdua je kan. Tapi tapi tapi tapi.... Encik abang saya tu kata, kalau amek kereta kecil, dia malas nak bawak jalan-jalan, duduk je hotel. Kalau kereta best, baru la best nak bawak jalan-jalan. Geram sangat! Boleh main ugut-ugut kan..


Dan akhirnya dia ambil Honda City dengan gembiranye. Pastu aku pulak ugut dia, malam nanti abang tidor je la dalam kereta... Ok lepas berehat kejap pas check in tu kan, petang kitorang keluar la sekejap. Pendek je masa kan. So petang tu sempat pergi cari agen untuk buat Island Hopping esok pagi. Alhamdullilah memang senang je nak cari. Berlambak kat Jetty Kuah tu. Tapi kena pandai pilih la, harga beza-beza. Ade mintak RM40, RM35. Aku dapat yang RM 30.


Lepas tu kitorang pergi dataran helang. Macam biasa lah, siapa lagi yang teruja nak ambil gambar kalau bukan dia kan..hehe =). Maghrib kami balik hotel semula. Mandi, smeyang siap-siap dan malam kitorang pergi pekan Kuah pulak. Shopping cokelat siap-siap malam tu. Kat Haji Ismail Group. Dah habis shopping, masuk kedai depan Haji Ismail group, rupanya cokelat kat sna lagi murah tau. Terus menyesal kejap..huhu. 

Lepas shopping kat pekan Kuah, kitorang ke pantai Chenang pulak. Cita-cita pergi sana nak makan seafood fresh la katanye. Ramainye la umat manusia kat pantai chenang tu kan. Cari cari kedai, akhirnya, jumpa la satu kedai ni yang dekat ngan laut. Tapi tak nampak pun lautnye sebab malam dan kat laut tak de lampu. dengar bunyi angin laut je la.. Dan ini je la yg kitorang makan. Ikan kerapu sweet sour dan tomyam seafood. Ya Ampun mahal kau. Total RM 76.50. Gembira sakan membayarnye....hauhauhauahau...


Lepas makan tu gerak la semula ke hotel... Dan tido... krohkroh...huhu.... Habis la cerita hari pertama, tak tau la bile pulak nak sambung cerita hari kedua.... =)

1 comment:

Mr and Ms bOZhiCkA said...

besttt...saya dah beli tiket honeymoon ke sana...hiii...kongsilah lagi review honeymoon awak k..nanti da jugak info sebelum gi sana..heeee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails