Followers

Tuesday, September 8, 2015

Ibu Sayang Intan


Sejak ada adik perangai Kakak Intan memang selalu je mencabar kesabaran. Makin nakal dia, makin tarzan la aku kat rumah marahkan dia. Ko bayangkan, nak suruh mandi lari, nak basuh berak payah, nak pakaikan pampers lari lagi. Tu belum part main air filter sampai basah rumah, jatuh terentang semua. Memang mencabar. 

Aku ni memang jenis pompuan tak sabar, asyik kena je la Intan tu. Kadang geram sangat aku cubit kan je tap pun pap sekali kena kat kaki ke badan ke mana yang sempat. rasa geram dia tak nak dengar kata. Hari ni ntah berapa kali kena masa kat rumah Lipis. Aku pasang laci Ikea dia pergi bawak lari komponen komponen tu. Main lompat lompat sebelah adik yang tengah tidur, jatuhkan gelas kaca. Main air kat bilik air sampai 3 kali tukar baju. Pening kau. Husband pulak tidor tak sedar apa. Lagi la panas aku.

Balik rumah mertua, lepas Magrib Intan ni mengamuk pulak melalak lalak. Dia tu kalau tidur maghrib memang gitu la jadinya. Nasib baik aku baru lepas sembahyang, hati tengah sejuk, kalau tak cepat je menyirap. Aku suruh dia sambung tidur je jangan mengamuk ngamuk, ibu penat, banyak kerja ni aku cakap. Sekali kena sound dengan husband @ en Emi.

'Pujuk la Intan tu. Kepok kepok dia bagi tidur. Intan tu baru 2 tahun, sayang tu asyik suruh dia tidur sendiri, kesian dia, Dia baru 2 tahu, tak cukup kasih sayang lagi'

Terus tersentap aku. Macam tersedar dari lamunan secara tiba-tiba. Ye. Intan anak sulung aku ni baru 2 tahun. Baru 2 tahun ok. Memang normal dia notty2, susah dengar cakap, kuat nangis, merajuk. Dia baru 2 tahun ok. Tapi aku marah dia macam dia dah 4-5 tahun. Padahal dia baru 2 tahun. Memang patut dia menyepah rumah, sebab dia nak explore semua perkara. Memang patut dia suka main air sampai 3 kali basah dan tukar baju. Memang patut dia suka lompat lompat walaupun adik tengah baring kat bawah. Memang patut dia lari lari bila aku panggil suruh mandi, pakai pampers, basuh berak semua.   Dia kan baru 2 tahun

BARU 2 TAHUN. Dia masih kecil. Ya Allah. Aku ni ibu dia yang umur dah 28 tahun patutnya yang kena sabar lebih, tak mudah marah pada anak yang baru 2 tahun. Rasa bersalah sangat marah dia lebih lebih. 

Insaf. Tq Husband.


Ibu sayang Intan. Ibu minta maaf. Ibu try perbaiki diri lepas ni.


 I love u


I love u so much!


Sayang Intan sangat sangat!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails