Followers

Friday, May 6, 2011

Celcom SOX Drum and Dance 2011 - Johor

############ This is Sponsored post ##################


Bulan lepas, dengan gembiranya aku dapat jemputan dari Nuffnang untuk me review satu dance competition even yang akan berlangsung kat Johor Bahru. Oh bersemangat jugak nak pergi. Jangan tak tau, i ni masa sekolah rendah, aktif jugak menari-nari ni, gimrama pun ade join tau.. Ha, sila percaya, ini bukan cerita bohong!

Ok, itu cerita zaman kanak-kanak, sekarang ni cerita pasal zaman muda remaja pulak. Dance competition yang dimaksudkan adalah Celcom SOX Drum and Dance Competition atau lebih detail dan panjang lebar tajuknye adalah S.O.X All Stars Drum and Dance 2011 Third Season (Southern Region). Meriah tu.. Tajuk pun dah meriah kan. Yang berlansung pada 30 April, Sabtu lepas.

Pertandingan tarian yang menampilkan peserta yang super energetic ni bertempat di Kompleks Belia dan Sukan Johor Bahru, area larkin sana. S.O.X Drum and Dance ni juga berlangsung di serata Malaysia bagi mencungkil bakat-bakat terbaik dari seluruh malaysia untuk bertanding pada final S.O.X Drum and Dance yang akan berlangsung pada bulan June 2011 ni kalau tak silap.

Untuk info, S.O.X Drum and Dance ni semakin hot ye, 2010 punya grand final kat Stadium negara lebih dari 8400 orang datang menyaksikannye. Hadiah pun lumayan. Mana tak nye, Celcom nak bagi more than RM 100 000 worth of cash & prizes this year ok. Kalau akak masih sekolah dik, dah ajak dah geng bassekolah akak register competition ni wakil sekolah kami dik..huhu.

So, untuk wilayah selatan ni, antara sekolah yang mengambil bahagian memeriahkan pertandingan ni ialah SMK Impian Emas, SMK Bandar Baru Uda, SMK(P) Methodis, Sekolah Tinggi Melaka, Sekolah Menengah Sains Kota Tinggi dan SMK Tun Mutahir. My former school tak tersenarai ye sebab i dah tak de kan, so dah tak terer la skill diorang..haha.. Kononnye..


Ok mari layan gambar-gambar semasa Celcom All-Star Dance and Drum 2011 ni berlangsung.

Wah.. Suka.. Dulu2 suka berangan nak macam ni jugak. Tapi haipp! X boleh, seksi la wak..hehe.

Dari Sekolah Sains Kota Tinggi.Bersemangat oo.. Dan berjaya akhirnya ke grand finale!

Tak kurang bersemangat dan tak nak kalah. Untuk kategori Cheer Dance All Boy oleh SMK Bandar Baru Uda.

Oh barisan juri yang khusuk menilai dan meberi markah

Ha.. Lompat jangan tak lompat! Tapi jaga-jaga dik, ada bawak seluar spare tak kalau terkoyak kang? Hehe..

Comel.. Antara yang interesting adalah uniform diorang. Eh uniform ke costum? Ha tak kisah la, tapi memang suka la tengok..

Barisan penyokong tukang sorak yang memeriahkan suasana


Lastly, gambar kesemua peserta bergambar sama. Cool ya. Walaupun dalam competition tetap mesra gitu.


Hurmm.. Tengok gambar pun rasa nak ber dancing together kan.. Seronok dan mengujakan. pada pendapat aku, aktiviti macam ni bagus diteruskan. Ada faedah. Selain dapat hadiah yang lumayan, menyihatkan badan sekali gus dengan aktif macam ni. Tahniah kepada organizer dan pihak penaja Celcom, yang berjaya mengilhamkan Celcom S.O.X All-Start Dance and Drum 2011 yang bermanfaat untuk remaja macam ni.

Dan tak lupa tahniah kepada group-group yang berjaya masuk ke final nanti di Kuala Lumpur Bulan depan. Tahniah korang. Buat yang terbaik, bawak nama Johor sekali...hehe.. Kasi bangga negeri Johor ok!!!

2 comments:

mekchu said...

wah.. merasa jugak pegi event nuffnang.. tahniah.. mana yang menang? ish, kalo tulang ni lembut, nak je wat cam tu.. hahaha..

Lyana Mansor said...

alamak...sigs takde ke..last year kan orang menang SOX drum...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails