Followers

Monday, April 4, 2016

Adam Manja



Adam the cheeky boy

Pantas gila masa berlalu. Rasa macam baru je aku gelabah bila tau pregnantkan Adam. Gelabah sebab tak plan pon nak mengandung kali kedua sebelum Intan umur 3 tahun.  Tup tup next month Adam dah nak sambut first birthday dah.  

Sebelum pregnant naluri aku kuatkata second baby aku nanti mesti girl jugak. Tapi masa pregnant je, terus yakin baby boy sebab perangai dan aku punya mood lain macam. Antaranya aku tak suka gila tengok beberapa artis lelaki dalam tv. Kalau nampak je mesti terus alih channel. Tak pun kalau terpkasa tengok dengan family pon sampai senget-senget muka aku menjuih tak suka.  Memang ketara sangat la.  Paling tak suka masa tu Ray, Hanif, Abam bocey. Pehh.. memang alergik gila dulu..haha

Nasib baik lahir lahir Adam tak de terkenan kat diorang sume.  Now Adam nak masuk 11 bulan. Gigi 1 pon tak tumbuh lagi. Makanan utama tetap susu Ibu, Tak suka bubur, tak suka nasi. Jalan pon tak reti lagi. Very very manja yang amatttttttt.. Haila.. Sampai aku payah ninak buat kerja, sales jatuh sebab tak dan nak buat marketing uolls. Asyek nak menggentel dia je.  

Dah la manja pastu comel pulak tu. Suka buat muka cheeky macam tu. Dengan gigi tak ada tu, geram betul tengok. Menjerit no 1. Pandai panggil Abah dan Papa je. Ibu belum lagi. Kalau nak susu baru dengar dia panggil emmak.. emmak.. 

Semoga Adam membesar dengan sihat dan kuat. Anak kedua ni biasanya sensitif, macam ibu ni. Tapi Adam boboi. Kena kuat sikit ye. Jangan gembeng sangat macam ibu ni. Hehe.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails