Followers

Sunday, April 10, 2016

Kesenduan Seorang Berhati Tisu

Katanya konon dah delete angan angan nak ke Langkawi next month. Tapi aku baru je sat google pasal percutian ke Langkawi. Baca-baca blog orang pasal holiday kat Langkawi lagi. Again. Memang payah nak luput dari ingatan impian yang satu itu. Kalau ikutkan bajet, boleh sangat pergi. Walaupun duit tabung khas untuk shopping tu dah aku licinkan, saving lain tetap ada. Tapi yang buat aku patah hati nak pegi sebab husband tak excited pon nak pergi.  Bila dia tak hingin nak pergi, tapi  dia pergi sebab terpaksa, maka bosan la percutian itu. So buat ape nak pergi kalau tau nanti membosankan? Kesian kat aku hah.   

Hati  ni sendu je sekarang ni. Bukan sebab Langkawi saje, tapi banyak benda. Antaranya aku ni dah tahap maksimum punya rindu nak balik JB. Kalau la ada keretapi laju K.Lipis JB, esok pagi jugak aku balik JB. Rindu gila kat family aku. Sedih jauh sangat tercampak kat sini. Banyak aktivitingan family aku tak dapat join. Hari tu birthday Ayah, diorang pergi dinner kat luar ramai-ramai meraikan Ayah. Alahai sedihnya lah aku tak dapat join. Tapi aku orderkan Pizza Hut delivery untuk ayah ngan mak kat JB tu. Haaa.. Seronok dapat happykan orang tua. Walaupun aku kat sini menangis kesenduan sorang sorang. hukhuk. 


Ayah dan Pizzanya


Celebrate Birthday ayah kat Restoran Saujana 


Sendu jugak hati ni sebab dah tak sabar nak duduk rumah sendiri. Isu ni malas nak cerita panjang lebar. Panjang dia selama 4 tahun, lebar dia dah  1440 hari punya episod.  Sabar je la. Tunggu Allah kurniakan balasan kebaikan yang tak terperi kepada aku yang dah lama bersabar ni. 

Eh emosi aku tak stabil sekarang ni sebab kesenduan ini. Nak tidur malam pun tak tenang. Siang pulak asyik nak tido je pun sebab tak tenang, malas nak berfikir. Kadang family husband duk berkumpul tengok tv ramai ramai bergelak tawa, aku duduk dalam bilik je. Bukan nak jadi kera sumbang. Tapi iolls hati tisu.. Sedih teringat keluarga kat JB, sebak. Nak jugak berkumpul dengan adik beradik aku kat rumah mak macam tu. Terasa keseorangan di sini. Walaupun dah jadi bini orang, mak orang, perangai homesick aku memang tak dapat dinafikan lagi. 

Ye aku memang hati tisu walau garang bagai nak gila.  

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails