Followers

Thursday, April 9, 2015

Kisah Kami Episod 1 : Perkenalan


Dah lama nak coretkan kisah aku dan suami, kononnya untuk bacaan dan tatapan masa akan datang sampai ke anak cucu gitu...haha. Kitorang kenal tahun 2005. Masa tu aku kat Kolej Matrikulasi Penang. Dia pulak kat IKM Melaka. Jauh gitu utara selatan. Masa tu fb tak popular lagi, ke tak da lagi kot entah lah.. Yang popular masa tu chatting la, Yahoo Messenger. Kat situ la kita kenal. Sebenarnya pernah chatting sekali je dengan dia (dengan lelaki lain berkali kali..haha). Biasanya aku kalau chatting kali pertama dengan kawan baru memang tak bagi no telefon, kena chating 3-4 kali baru tukar no phone. Tapi dengan dia, first time terus bertukar no phone. Entahlah, pelik pulak, ni lah dikatakan jodoh kot...huuhuu..

Lepas tukar no phone tu kita sms la pulak. Masa tu status aku nak dikategorikan ada bf ke tak pun tak pasti, boleh gitu?? Hahaaa... Pasal ada mr S yang selalu memberi harapan, yang caring, yang kata suka tapi tak pernah declare. Jadi aku macam konfius, so aku kawan je la ngan hilmi(suami). Tapi jarang-jarang la sms, kawan kan, bukan kapel.. Satu hari mr hilmi ni bagitau dia suka aku (nak kapel la kononnya) tapi kantoi dia dah ada awek masa tu. Marah sungguh aku masa tu, cakap dia lelaki tak guna, dah ada awek tapi mengorat awek lain, benci sangat la masa tu sampai aku tak nak kawan dengan dia lagi. Iolls tak nak jadi perampas dan perosak kebahagian orang lain keh...haaaaha.. Tapi memang serius aku marah bila tau lelaki tak setia. Terus lost contact dengan dia berbulan-bulan lamanya. 4 bulan rasanya.  


Budak IKM yang kacak masa tu


Hidup pun diteruskan macam biasa, Satu hari aku frust sebab Mr S berterus terang dah ada orang lain. Sedih la, sebab dari form 2 Mr S tu beria bagi harapan, kad cinta-cinta, call, sms semua kan walaupun tak pernah dating, kt sekolah je la jumpa dulu. Best friend aku kata aku yang salah sebab tak balas cinta Mr S  sampai Mr S rasa aku tak da hati pada dia katanya.. Haha. Aku zaman sekolah memang tak pandai ok berchinta, tak tegur pun dia kat sekolah, just kalau dia bg surat ke kad ke aku reply la, dia call kita borak la. . Padahal aku ada hati juga cuma belum pandai nak tunjuk..

Habis nak buat cam ne, menangisi la aku di situ, tak tau macam mana, aku cuma ingat nak call Mr Hilmi aku je masa tu, Padahal dah berapa bulan tak berhubung sebab kes marah hari tu. Aku yang beria marah, aku pulak yang cari dia semula. Masa tu memang rasa nak ad orang mendengar keluh kesah kecewa aku tu..haha. Di samping mengubat duka lara... Kebetulan Mr Hilmi pun dah putus cinta dengan awek dia. Mr Hilmi lakiku ni pun suka la melayan, bermula la episod bersms tanpa henti, bergayut telefon siang malam.

Sampai aku masuk UTM pun still masih berhubung ngan  Mr Hilmi, bertukar gambar tapi tak pernah jumpa. Tak tau masa bila kitorang start kapel. Serius tak tau. Yang pasti bila dah tiap hari bergayut, bercerita itu ini, mula la masing-masing jeles bila bercerita pasal perempuan atau lelaki lain..hehe.. Lepas setahun lebih macam tu,kitorang pun decide nak jumpa kat jb....

Bersambung....

1 comment:

nini said...

Mana smbungn di yunkkkk....hehe excited takkkk hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails