Followers

Saturday, April 25, 2015

Tidur Peluk Kaki Suami

Risaunya, Risau, Risau sebab mengandung kali ni sakit dan tak larat menjadi jadi, Semalam, punya lah payah nak tidur. Rasa sangat tak selesa. Memang la bila dah nak msuk 9 bulan ni payah nak tidur. Serba tak kena. Ibu mengandung je rasa semua tu. Dari atas katil, baring tengah tengah antara Intan dan papa dia aku rasa sempit sangat, tak boleh bernafas. Bentang toto kat bawah, try tido kat bawah pulak. Puas la merengkok bdan nak cari posisi sesuai, pun tak dapat tidor jugak, Dari pukul 11.30 pm sampai 2 am masih tak dapat tidur.

Pergi toilet pulak, membuang apa yang ada, konon nak bagi selesa perut sebab aku rasa perut penuh sangat sampai susah nak bernafas dan tak selesa nak tidur pada semua posisi. Lepas tu cuba lagi baring atas katil.  Kali ni baring kat hujung katil, sebelah husband. Mula-mula sama sama la selari kepala ke atas. Lepas tu Intan terjaga pulak dalam mamai mamai cari ibu dia tak da kat sebelah kan. Dia bangun mamai-mamai baring pulak kat hujung kaki papa dia. Aku pun ikut sama, tukar posisi dalam nak pujuk intan tidur balik tu, aku letak satu bantal kat sebelah kaki papa dia, tidur  kepala kat kaki papa, kaki pulak atas bantal sebelah kepala papa. Automatik kepala aku betul2 atas kipas, terus rasa macam selesa sikit... Macam kurang ajar kaki sebelah kepala suami..huhu tapi nak buat macam mana, posisi tu pulak buat aku rasa selesa sikit. 

Maka tidur la kami 3 beranak dengan posisi yang tunggang terbalik. Husband tidur dengan posisi yang normal kepala kat atas. Tapi aku ngan Intan duk sedap tidur kepala kat kaki papa dia...haha.. Aku siap tidur peluk kaki papa intan...Ohh selesanya tidur peluk kaki laki sendiri di ambang mengandung 9 bulan ni.. Tak tahu pukul berapa baru aku terlelap, pukul 3 lebih aku rasa..Bila payah nak tidur macam tu, rasa tak selesa tiap malama macam tu, mula la rasa nak beranak awal supaya semua ketidakselesaan itu cepat berlalu dan perut kembali kempis.. 


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails