Followers

Friday, December 18, 2009

Spaghetti Yang Menggoda

Sangat Menyelerakan Bukan?

Oii.. oii.. aku suda jatuh cinta sama dunia blog. Ape lagi lepas berkenalan dengan Gengblogger membuat getaran cintaku semakin membara..haha. Sebenarnya tak ade ape yang penting untuk dijadikan tajuk entri aku hari ni, tapi di sebabkan rasa kecintaan yang semakin meluap-luap, rase macam tak lengkap hari ni tanpa berblog..boleh gitu?? Apakah reason nye aku meletakan gambar Spaghetti yang menggiurkan dalam entri kali ini?

Okeh la, oleh kerana perut baru sahaja kekenyangan, kekenyangan dengan Spaghetti yang aku makan tanpa henti dari tadi,oleh itu entri pada hari ni ideanya harusla berkaitan dengan Spaghetti..hehe. Spaghetti yang aku masak dan makan tadi resepinya aku belajar dari akak Didi masa kat UTM dulu. Ada kenangan sebenarnya dengan makanan ni woo..Membuat aku sengih-sengih sendirik bila ingat.. Owh,owh,owh..so sweet la zaman study bersama geng-geng satu kepala dulu.

Kitorang mase tu sangat suke masak bila free kat hostel. Yang paling best mase kitorang ikut trip pergi Singapore, kitorang siap bawak bekal Spaghetti dari UTM. Kitorang masak pagi-pagi buta, pastu masing-masing hulur tuppaware untuk mendapatkan bahagian masing-masing. Haha...mase tu sape ntah yang ceduk kan untuk kitorang 6 orang. Macam seorang ibu tunggal bagi makan pada 5 orang anak gamaknye..haha

Mase kat singapore tu, puas berjalan, tengahari tu mula la lapar.. Bukan maen lahap semua makan kat depan masjid. Dah la semua lupa bawak sudu.. Mek tok sorang je yang bawak..Mek tok memang begitu, sangat perihatin tak macam kitorang yang tidak berpikr panjang time tu. Haha..aku ngan dila mase tu terus bli chop stick kat satu kedai sourvinier dekat ngan masjid tu. Yang lain, dengan gamble makan guna tangan je... Okeh mari layan gambar kenangan kat kotorang dulu-dulu bersama Spaghetti + Singapore..

Ye kelihatan di situ mereka-mereka yang sedang kelaparan bersama Spaghetti masing-masing

Rindu korang sume

Gambar ni la yang memang tak boleh belah.. Kelihatan kami berenam, tibe-tibe ade seorang yang out of the list interframe kat situ. Sila lihat muka ketidakpuashatian Didi(berdiri hujung) dan Dila (3 dari kanan).

10 comments:

zack zukhairi said...

Aduuhh...lapar plak tengok spaghetti kamu! huhu

adik didi baik said...

mestila mek tok alia yg jadi ibu tunggul tu..die kan prihatin hehehe

zella y said...

looks yummy! =p

ayisy said...

jarang makan spaghetti, nampak mcm sedap. kena pergi pizza hut esok nih. hahaha..

Asfan Ash said...

sedhappppnyeeee.....nak jugakkkkkkkk

Aini said...

amek la sikit..huhu

iNa said...

sedapnye spaghetti...nyum..nyum..

Azuan said...

x sedap lol spaghetti..

zool said...

Ala sikit je gambo spagheti.. Bagi lah ramuan dan resipinya

Aini said...

zool u nak resepi ke? Hehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails