Followers

Thursday, September 2, 2010

Emak Kata Kuih Raya Nak Lebih Dari Sepuluh Jenis

Owh malam tadi buat kuih raya ke enam. Sangat la lenguh badan. Lagi pulak malam tadi bukan main ramai customer cik emak yang datang ambik tempahan baju yang dah siap. Tambah lagi sepupu 2 family datang berkunjung. Macam pra raya.


Aku siap hidang kuih raya belen-belen yang tak muat masuk balang kat anak-anak sepupu aku yang comel itu. Aku memang suka tengok budak kecik selera makan. Bukan main la sukenye mereka. Hilang penat buat kuih tengok diorang suka makan.


Khasif dan kakak berebut popia simpul..

Lepas diorang dah balik dalam pukul 10 aku pun start buat kuih raya ke enam. Buat cornflakes cokelat je. Dah penat kan. Dalam pukul 1 pun siap dan tidor la. Masa nak pergi kerja bagitau mak kuih dah siap 6 jenis. Biskut kacang tak payah buat la yek...

Pastu cik Emak mengatakan bahawa beliau mahu lebih dari 10 jenis kuih okeh... Tak cukup 6 jek tu. Bak kata abang aku setakat kuih-kuih aku yang bersusun atas esbox tu sekali kawan-kawan dia yang lahap tu datang dah habis..haha

Ye memang. Rumah aku setiap tahun tiap kali raya akan buat paling-paling 4 kali open house. Selalunya buat khas. Mula-mula open house untuk saudara belah emak, lepas tu untuk saudara belah ayah, lepas tu untuk kawan-kawan tempat kerja abang kat utm, lepas tu kawan-kawan aku pulak, lepastu officemate adik aku..

Memang buat asing-asing sebab lagi mudah nak melayan. Kalau buat serentak tak dapat nak berborak dan melayan semua.. Itulah tradisi raya famly aku.. Lagi pulak sekali gerombolan umat manusia yang datang bukan sikit. Kalau buat serentak memang gamat dan haru tak muat rumah..huhu

2 comments:

..nOj.. said...

hehehe ade lg 4 kena buat tu. sempat sempat. ade 7 hari lg ni

zella y said...

4 kali poen house??
wah...mmg patut la buat kuih raya byk2.. hehhehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails