Followers

Wednesday, September 1, 2010

Murah Rezeki Bulan Ramdhan


Hari ape ntah hari tu, bukan main melimpah ruah rezeki makanan untuk berbuka kat rumah. Mula-mula mak cuma masak nasi ngan lauk ikan sembilang masak asam pedas je. Lepas tu jiran belakang rumah kasi lauk ayam masak lemak cili padi pulak. Wahaaa kata aku kan, sangat mabeles la lauk..

Eh jiran jugak kasi nugget goreng, buah salak dengan buah duku okeh. Kira macam dah lengkap la juadah berbuka puasa hari tu degan pencuci mulut sekali kan. Lepas tu boleh pulak abang aku balik kerja singgah bazar ramadhan beli murtabak, roti john, ayam percik, nasi ayam, kueh lopes, air khatira ngan kuih pulut ape ntah..

Hambik.. Tak muat meja dah.. Terpaksa bentang tikar dan makan kat bawah..huhu... Tapi best jugak, rasa macam makan kat kampung mase kecik-kecik dulu jek... Banyak gila makanan. Oleh sebab tamak, nak jugak aku rasa semua tu. Jadi makan sikit-sikit la. Janji semua aku dapat rasa.

memang kenyang sungguh buka puasa hari tu walaupun cuma makan nasi segenggam jek. Mane tak kenyang kalau murtabak, roti john sume dah bersatu dalam perut. Tu tak campur ayam percik lagi tu.. Haha buruk lantak sungguh. =)

Memang kenyang sungguh la berbuka hari tu.. Kalau tiap hari macam tu alamatnye makin gemok bukan makin kurus la bulan puasa ni kan...haha..

7 comments:

eqbalzack said...

wahhh...byk betul...mmg murah rezeki..

roti john tu mmg fav abg eq tu..hehe

mai aliyah said...

aduh lapar betul aku tgok entri ko ni..huhu~
jomlah aku pn xshoping lg ni..esok aku balik tp mlm aku smpi..hee~ wait 4 me ha..

..nOj.. said...

sape yg mkn nasik sket sgt tu? bagus nye bole mkn sket2. kalo akak, nasik mesti nk membumbu. hehehe.

eh roti john tu kan, jarang sgt mkn. rupenye sedap betul. ni dh mula rase nk pg beli roti john plak

mekchu said...

alhamdulillah... baik nye jiran2 kat situ.. taman apa erk?? ada dgr2 org nk jual rumah? hahaha

Zaharah said...

wah2 makan byk eh..

bkn kata nk diet ke..
nmpk makanan je xleh diet mcm mane nak kurus ni..hehee

Amni said...

saya nak buka posa kat umah jugak... huhu.. sedih...

ZACK ENTRY said...

wow menarik hidangan berbuka tu..=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails