Followers

Monday, August 30, 2010

Projek Hujung Minggu 1 : Popia Simpul & Biskut Dahlia

Selamat hari Isnin ye kawan-kawan. Macam biasa la pagi-pagi Isnin mesti nak update pasal projek hujung minggu kan. Orait.. Hujung minggu lepas ni aku berjaya membuat 2 jenis kuih raye iaitu Popia simpul rangup dan jugak biskut dahlia.

Oh biskut dahlia atau kuih semperit ni start buat pukul 12 tengah malam. Sakit owh ibu jari duk menekan acu kuih dahlia ni. Sampai nak tangkap gambar pun malas.. Ni je la yang dapat..huhu. Tapi kuih ni digemari ramai sebab dia tak rapuh tapi cair di mulut okeh.. Sangat sedap =)

Popia simpul. Siangnya buat popia simpul ni dulu sebenarnye. Tak rancang pun nak buat. Tapi tengahari tu tengah surf internet, terjumpa pulak cara buat dia. Mak hai bukan main senang lenang jek cara dia. Tak percaya?

Beli je serunding ikan ngan kulit popia kat kipmart. Balik rumah, potong 8 kulit popia besar tu, gulung serunding dalam tu, pastu simpul. Dah habis, goreng. Siap! Senang kan. Aku buat sambil tengok tv okeh.. Sekejap je siap ha 400 bijik... Mari-mari rajinkan diri buat sendiri..haha kalo rajin la. =)

Okeh nak buat kerja dengan bersungguh ni. Dah kantoi tak datang kerja hari Sabtu ni... Tu la.. Padan muka aku...huuuu

11 comments:

kodok hijau the ghost writer said...

bila nak pos kat kodok ni.. nak gak rasa kuih raya johor

..nOj.. said...

akak wat gak popia. tp extra rajin. siap gulung dgn bentuk popia lg. hahaha

Zaharah said...

yeke senang..
dulu2 pnh wat popia tu tp x gulung la.
sush je nak lekat.
udang kering ade dh siap ke?

mai aliyah said...

sedapnye biskut dahlia tu huhu..xsabar nak makan kuih raya kat umah noi...^^

Aini said...

kak noj : gullung memerlukan kesabaran masa..hehe

zaharah : udan ade, ayam ade, daging sume ade. lengkap =)

mai : yok beraya

Zaharah said...

oo yeke.. xpernah tau lak.hehee
smpn kan sikit tu utk kite nnti :)

hajarus said...

wah rajinnyer... geram tgk popia simpul tu... peberet.. nyam2..

Aini said...

hajarus : geram sila le buat.. sgt senang ye.. =)

Zaharah said...

noi cmne nak simpul tu..
tanye je buat nye ntah ye ntah tdk..hehee

zulaikha said...

wow!!!!!! bestnye! suka popia. semperit x kisah sangat. hehhe..

Anonymous said...

salam...klu nak resepi biskut dahlia tu leh tak...
alien3815@yahoo.com.my

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails