Followers

Tuesday, May 4, 2010

Korang Tak Suka Hari Isnin Tapi Suka!

Pasal ape aku suke hari isnin? Sebab ade pasar malam depan office aku tiap hari isnin..hehe.. Best woo... Start pukul 4 petang je, mula la bau-bauan menusuk hidung. Aku pun ape lagi, akan mengendap dari tingkat atas kat bilik meeting.

Dan biase hari Isnin aku akan keluar sedikit awal dari opis kalau terasa nak berjalan-jalan ke pasar malam tu. Al malumlah awal-awal bulan ni kan, poket cam lebat sket tu yang cam berkobar-kobar nak meround pasar malam. Nak tabur duit sane sini..haha

Dari kaki lima office, turun tangga je nampak dah gerai jual sayur India ni.


Abaikan amoi dua orang ni. Tengok kat gerai yang kena serbu ramai tu. Tu lah gerai jual rice to wednesday a.ka nasi ke-rabu kegemaraan mektok Wan Nadirah Wan Yakob =)

Belum pukul 6 petang lagik. Jadi gerai pun tak banyak bukak lagi time ni.

Setelah berjalan-jalan membelek itu ini kat pasar malam tu, aku cume beli 2 keping murtabak jek bawak balik...haha. Masa on the way nak balik tu, lalu depan satu gerai buah. Mak hai, bukan men meriah dan memekaknye tokey buah itu menarik pelanggan.

"Mari-mari abang botak beli buah...." Jerit si apek kepada seorang abang berkepala licin yang lalu depan gerai die. Mak hai..sesedap hati ko jek.. Kalo aku jadi abang botak tu, aku blacklist trus gerai ko.. Kecik ati punya pasal..haha.. Gila sentitip..

Hehe..cam tu la keadaan kat pasar malam, memang le meriah sket.. Tu belum gerai jual vcd cetak rompak bukak tuh. Kalau dah bukak lagi meriah tu siap pasang lagu dangdut gelek gerudi inul darasista lagi tu korang.

-End-



5 comments:

Didi Nadhirah said...

wan nadhirah ok huhuhu...terubat rindu tgk kedai nasi kerabu tu....how i miss u makcik rice to rabu

IdaShamsury said...

i mmg x suke hr isnin coz before tu kan kite cuti 2 hari..wah manyak mls la i nk bgun tuk hr isnin...

..nOj.. said...

bestnye pasar malam. petang ni blk keje nk singgah pasar malam gak la.

riezgurl said...

kan mak da sentap tu..hahaha!
ko ni aini asyk mkn je..mn la x gems..isk isk..
**owh kuih burger malaysia...ak rndu padamu...

jfook said...

Monday bluesss...LOL

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails