Followers

Friday, May 14, 2010

Trafik Blog Aku Tak Hebat Mana Tapi Tetap Nak Berkongsi Tips

Hari ni nak bercerita pasal traffik buleh? Bukan polis trafik tapi traik ke blog ye.. Biasa lah blogger baru baru macam aku, banyak mane lah trafik kan. Biase dalam 200 sehari unique visitor je sehari. Kalo hujung minggu lagi la kurang. Malas hupdate punye pasal.

Trafik yang masuk lepas aku post pasal kisah Achick Spin meninggal dunia

Tapi kadang-kadang ade hari yang tag/ label mengena masyuk la jugak visitors. Yang paling tinggi hari tu masa aku publish entri pasal kematian Achick Spin beberapa jam lepas berita dia tersebar that day. Mak hai mencanak sampai senak perut aku tengok tetiba visitor kat blog aku dalam satu masa sampai 164 orang tengah baca entri aku dalam masa yang sama.

Visitor yang datang lepas beberapa minit post pasal Achick Spin

Mungkin bagi blogger lain biase je kot, tapi bagi aku ni rekod yang paling best la. Tu dia kuasa keyword @ lebel yang kita letak dalam entri kita. Sebelum-sebelum ni keywords yang pernah hits macam aduka taruna ngan rafiqin darwish. Dan keywords yang selalu dan masih melekat sampai sekarang ialah resepi kek batik marie, DPLI dan KPLI.

Keyword yang menyangkut pada hari aku post pasal kematian arwah Achik Spin

Ok jangan mengutuk jgn mngumpat. Aku cerita kat sini bukan ape, cuma nak buat kenang-kenangan jek tepek kat blog ni. Tapi ape yang aku boleh simpulkan kat sini untuk dikongsi bersama, selain blogwalking, kuasa keyword jugak sangat bagus untuk traffik ke blog. Kalau rajin bercerita pasal isu semasa memang mendatangkan faedah lah kepada kita dan jugak trafik blog.

Sekian, majulah blogger untuk negara... Cewahhhh.. =)

13 comments:

Unknown said...

wah menarik...tahniah2

Artzlizan said...

teruskan teruskan...

Ken Wooi said...

wow so many! =)

Hernee Nazir said...

info yg bgus ni..

SJNathaniel said...

wow..banyak nya..keep it up..

sayaidaydotcom said...

banyaknya!!jeles2..he2
tahniah yerk

SYANI said...

Jelesnya tengok nombor kat tepi graf tu... saya punya masih 2 angka je lagi... malunya!

Apa pun, tahniah.. keep it up..chaiyok..chaiyok

myQza said...

sbb tu lah kena tuls dalam bahasa yang betul!

:)

hazman aka species1980 said...

Kalau blog kita ade HOT KEYWORD untuk sesuatu kejadian... memang unique visitor mencanak

kisahsensasi said...

Kena selalu peka dengan isu semasa nie....

kisahremaja said...

Sonoknye tengok kadar carian yang belambak tue....

lizz said...

tahnia! memang kalau ada menda baru and dapat update cepat2, untunglah trafik.hehehe

Nadiene said...

wah! ni blog banyak best wooo..


btw, tahniah!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails