Followers

Tuesday, March 23, 2010

Pengaruh Halimah Jongang

Haish.. Kuat sungguh pengaruh lagu Halimah Jongang kat Malaysia ni yek. Aku pun tak tahu samaada nak ketawa atau nak marah.

Alkisah ahad lepas sangat sibuk dekat kenduri kawen sepupu. Dalam sibuk bagi bunga telur pada tetamu, aku terpandang sekumpulan budak kecik duk menyanyi-nyanyi la lagu Halimah Jongang dengan gembiranya depan papan tanda alamat rumah makcik aku ni sambil joget-joget lagik.

Aku tak pelik sangat la masa tu. Aku agak mybe diorang saje la nyanyi, pengaruh tv la katekan. Pulak tu ramai geng, tu yang happy nyanyi ramai-ramai tu kan. Bukan selalu dapat kumpul reramai kan..


Jadi aku pun meneruskan la kerja aku. Pung pang pung pang melayan orang. Masa dah habis kenduri, aku sibuk mengemas kat depan rumah, baru aku perasan papan tanda ni, tempat budak-budak tu menyanyi tadi.

Ya Allah, rupenye diorang duk mengejek nama makcik aku kat papan tanda ni. Terlupa pulak aku nama makcik aku halimah. selalu panggil mak ngah je..huhu. Patut la galak je diorang berjoget depan papan tanda ni.. Huish... Budak-budak ni.. Nasib baik mak cik aku ni tak Jongang, kalau tak mau kene jentik sekor-sekor..huhu...

20 comments:

HEMY said...

apa pun yg kuar kat tv mmg kuat pengaruh dia..sbb tu org iklan kan kat tv

noney said...

kesian insan yang bernama halimah

Salmia said...

tu baru jongang, lum lagi juling, sumbing... macam2 lagi. cian la kt orang macam tu

! .MiE. ! said...

ahahahk .. mmag pon ari 2 aku da trbca 1 atikel kt blog spe ntah ... lgu halimah 2 ... mmbuat kan anak dya hmpir nk bunuh diri hahak
lwk3 tol

Eye_nee said...

Pengaruh Tv la ni..mmg hebat....

adiwarnatasya said...

Tu ler bebudak sekarang kan...
Sangat2 lah bijaknyer:)

Adya A. said...

serius, nadia kurang ske kerana akan membuatkan sesetengah golongan merendah diri...

NeenaAnuar said...

hohoho.. bahaya.. bahayaa...

Mr Kamikaze said...

Tuelah pengaruh TV..bukan jer bdk2 yg terpengaruh..org tua2 pun ramai gak terpengaruh...mcm tongkat ali..hehehe

Vulturian de la Signog said...

media mengajar anak-anak kita menjadi kurang ajar!

♥♥syahadah♥♥ said...

sepak je budak tu kureng ashemm

kodok hijau the ghost writer said...

simpati pon ada..lucu pon ada..tapi yang pasti mak cik kita akan glamerkan.. makcik kita.. uik..macam konpem jer jadi isteri ku.. atau suami mu hahahahha

Bedah(bukan name sebenar) said...

budak2 tu elok dihempuk dengan papan tanda tu je
;B

CikLilyPutih said...

jongang jongang jongang 3x
halimah gigi jongang...
tengok aku nak type lain, tertype plak lagu nie..
hehehe jgn marah

Maryo said...

mase budak2 dulu ade kat umah kami orang gile name mak limah...biase pun di panggil mak Limah jongang...heheh..Salam Persahabata dari blogger indo.

Capo Grande said...

halimah dah xjongang lg...hehe...salam ziarah...

Matt said...

halimah jongang dah lawa ape skrg, bangga la sket hahah ^_^

Sharinginfoz said...

hmmmm memang femes citer tu kan....

Bayar Kad Kredit 5%

Keropok Terengganu

Amir said...

nak tergelak aku baca entri ni.. kanak2 skg ni mcm2. haha. tp cite halimah jongang tu menarik jgk utk ditonton..

Nurul Harun said...

hehehehe, besar ke kanak2 tu? kalau besar dah, kasi se das 2. :p hehehe.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails