Followers

Tuesday, March 2, 2010

Mahu Sedih Atau Gembira Menggila?

Gembira kerana ada kawan baru.. Kawan yang sangat kacak, cantik, comel, cute dan manja... Jumpa sedang dia menyorok belakang rak kasut depan rumah. Kesian..menangis, merengek lapar.. Siapa lah yang tergamak buang baby kucing tak berdosa ni kat rumah aku.

Maaf gambar tidak jelas sebab si baby masih takut-takut. Cuma mahu menyorok di sebalik selimut tebal di dalam kotak ini. Dalam gelap dia senyap, kalo tak dia menagis lagi.. Adoi..tak sangup dengar rengekkan di lagi. Macam mana ye perasaan orang yang tergamak buang bayi ? Sedangkan tengok anak kucing terbiar pun kita kasihan, ini pulak anak sendiri... Mmm..


Gambar diambil malam tadi. Dia sangat comel dan kecil cinonet. Sebelum aku pergi office tadi dia sedang nyenyak tido dalam selimut dalam kotak kecil itu. Comel sangat-sangat. Satu family dah suka kat die. Dengar mak cerita malam tadi my adik tak lena tidor jaga si kecil ini. Sebelum pergi sekolah, sempat lagi adik beritahu mak nak guna duit belanja sekolah belikan susu untuk anak kucing ni.. =)


Sedih.. Sedih kerana tuttttttttttttttttttttttttttttt yang membelengu jiwa. Kesanya? Cuma mampu menulis satu entri sahaja untuk minggu ini. Tidak perlu olahan panjang. Blog ini tidak perlu dipengaruhi dengan emosi... Harap pulang dari kerja nanti si comel masih ada dalam kotak.. Bahagianya hati dapat sentuh bulu lembut dia, tengok keletah dia menyorok di bawah selimut, suara dia yang comel.. Tidak sabar mahu pulang.. =(

6 comments:

Unknown said...

heheh sure that kucing very cute kan?

zella y said...

hehehe...xyah sedih2 kay...??
be happy!!

Eye_nee said...

Sedih..gembira..duka..suka...perkara wajib ada dlm hidup...can't run from that just faced it..

eryramlee said...

chumel kucing uh..
ganti kucing tu ngan badak la.
lagi besh..
badak ley guling2 gak.
cume x reti nak "meouw".

JMR said...

sapa tuttttt yang membelenggu jiwa tu..heheh..sabar2..cheer up girl!

lizz said...

ah!! ade kawan yg suke kucing.hehehe. bela aje anak kucing tu. bawa rezeki cuz org buang n Tuhan amanah kan pada kita.

insyaAllah rezeki ade aje pasni..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails