Followers

Wednesday, May 26, 2010

Mari Baca Kisah Kenangan Mengusik Jiwa

Sedang aku membelek-belek page nuffnang ku melihat keyword yang tersasar masuk, mata aku terpana sekejap kat ayat "kenangan mengusik jiwa". Wah ade jugak yang mencari kenangan mengusik jiwa sampai ke blog aku yek.


Lalu tiba-tiba aku bernafsu nak tengok entri aku yang bertajuk Kenangan Mengusik Jiwa itu. Alkisah entri kenangan mengusik jiwa tu aku tulis mengenai sweet memori aku masa sekolah berasrama dulu. Bila baca balik, siyes aku tersenyum kambing.


"5. Tidur secara berjemaah di dalam kelas. Tidak tahu apakah puncanya. Ada yang kate akibat makan nasi kawah yang terlebih kanji kat dewan selera setiap hari menyebabkan cepat mengantok di siang hari. Betul ke? Pantang cikgu keluar kelas, masing-masing berlumba membuat taik mata.. Sepakat membawa berkat..huhu.

6. Senior is a monster. Itu adalah adat. Ada jugak salah sendiri dan memang patut kena. Satu kes, si ain telah membuang air oren dari kelas kami yang kat tingkat tiga tu time prep malam. Lima minit kemudian datang seorang senior yang bengis serupa monster basah di kepalanya. Maka menjeritlah beliau dan terkedu la kami sekelas. Alkisahnya si senior sedang memonteng prep dan duduk si belakang kelas beliau di tingkat bawah dan mendapat balasan mandian air oren secara percuma akibat tindakan yang tidak disengajakan ain..kehkehkeh.."

Kes senior malang yang di curah air oren itu paling aku tak buleh belah bila teringat. Siyes gila weh..haha.. Itu baru kes 5 dan 6.Nak tau kisah panjang Kenangan Mengusik Jiwa itu, silalah rajinkan diri ke sini. Pasti terimbau kenangan mengusik jiwa korang jua nanti. Terutama yang pernah merasai hostel life kat sekolah dulu =)

6 comments:

myQza said...

ada lagikah senior malang itu?

Anonymous ® said...

senior malang tu ada blog tak?

NeenaAnuar said...

memang kenangan2 camgini selalunyer akan meninggalkan kesan yg sangat manis kan! ;D

Unknown said...

Hahaha monteng sampai terkana air oren ...

hajarus said...

wahhhh... bestnyer biler dpt imbau kenangan silap.... ;d

mekchu said...

mmg mwngusik jiwa..

top 10 BEST VACATION PHOTO by mekchu dah keluar.. check it out!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails