Followers

Thursday, April 1, 2010

Redah Kasi Pecah Sangat Best

Rancangan redah Kasi Pecah yang popular kat Astro memang best gila. Aku suka bangat. Die lebih kurang game show. Tapi yang menariknya setiap minggu diorang akan pergi ke satu kampung tradisional yang cantik-cantik pemandangan dan kaya dengan budaya. <--ayat skema sungguh.

Ape yang best tentang rancangan ni, ia sangat lawak tahap cipan. Even ade game yang nampak bodoh dimainkan, tapi tetap fun tengok aksi-aksi peserta dia. Peserta macam biasa la si Zizan, Johan, Nabil, Adflin Shauki, Taukey, Along raja lawak dan semalam first time nampak zul yahya.
Bergaduh dan dengki khianat dalam game memang tradisi diorang

Memang best gila. Kebanyakkan game macam sukaneka kampung la. Best gila. Korang bayangkan, si zizan, johan dengan nabil yang gila-gila tu main game macam tu. Dah la keje nak mengelat je. Lawak diorang memang spontan, tak de skrip bagai. Sakit perut aku gelak.

Korang tengok la aksi gila-gila diorang ni. Memang tak bleh blah..haha

Ade tu game tangkap belut dalam selut kat kampung tu. Mak aih..memang best gila. Episod semalam pulak game buat wau dan naikkan wau. Si Johan dengan Zul yahya pergi baling batu kat wau si Taukeh sampai tersangkut kat pokok. Gila jahat..haha..

Lawak spontan dan menghiburkan =)

Last sekali mengakhiri setiap episod, diorang akan lawan dalam bentuk menari, menyanyi gitu la ikut tradisi kampung tu. Memang lawak. Semalam, diorang kena menyanyi lagu jawa.. Johan paling gila merapu dan menang...

Seriously rancangan ni memang best, selamba dan sempoi.. Walaupun aku bukan peminat setia tapi tetap ketawa gila-gila bila tengok cerita ni.. Aku suka. Sekian =)

p/s : Gambar kredit pada budiey

12 comments:

alissa said...

boleh bgth tak astro channel berapa ..pkl berapa dan hari apa

Aini said...

Astro warna. Hari rabu, malam pukul 10 rasenye..hehe lupe.

nur 'adli azhari said...

i x sempat nk jenguk lagi citer nih kat tv! sibuk..huhu..nnti2 la ye...tp rmai gak yg ckp best citer nih

laGenDA KodOk HijAU said...

bukan citer tamil pon kaw suka jugakan hahaha

tapi ,,memang spontan gila ....program tu..

apa kata kalau kaw kawin nanti jemput mereka semua buat game show masa kau kawin mesti bes giloza

Cik Norfa said...

saya suka jugak..tapi tak berapa minat dengan perangai johan skrg nih..over acting plak

Syazni Rahim said...

suke gak tgk :D

myQza said...

pernah tgk 2-3 kali.. ygnyata mereka semua mmg sporting!

Redbloodsnow said...

eh..ade ea. baru taw ade siaran ginie² taw. channel brape ea

Unknown said...

lol rugi lol tak leh negok,kena beli astro boy satu ni..

ady sulaiman said...

Kami di vision works sgt terharu dengan komen dan respon dari anda semua tentantg RKP ni. Insyaallah ada rezeki kitaorang akan buat lgi kali ni naik utara dan pantai timur klu rasa kampung korang best boleh suggest kat kami untuk pertimbangan klu ngam kami akan redah.

mak dara said...

saya dan keluarga amat meminati show game dan gelagat peserta2 dlm rancangan ni dan gandingan antara adflin,nabil dan zizan disamping harun salim bachik sebagai pengacara amat di nanti2.harap akan ada siri ke 2 dan kami amat mengharap kalo depa ni dpt terbang ke kuching,srwak.bnyk kpg2 menarik di sini.RKP adalah satu2 rancangan yg boleh menggambarkan masyarakat 1Malaysia

Aini said...

tu la.. bile nak buat lagi kan.. best gila. rasa nak join je men game tu. Tapi mesti kena buli ngan zizan n d geng punya..haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails