Followers

Tuesday, August 17, 2010

Aku Marah Sampai Tak Boleh Nak Pikir Tajuk


Hurm... aku emosi ni. Muka berkerut-kerut ni baca surat khabar.. Aku marah la. Pasangan muda yang mengaku buang bayi dalam tong sampah pada 1 Ramadhan lepas di dah hadapkan ke mahkahmah kan, tapi kenapa hukuman dia cuma penjara maksimum 7 tahun atau denda atau kedua-duanya sahaje?

Patutnye kasi lagi berat. Kasi sebat sekali ke ape ke kan sebab dah la berzina, lepastu buang pulak anak dalam tong sampah. Eee geramnye aku! Perempuan tu boleh bagi alasan kata bukan nak buang, cuma nak letak sekejap kat dalam tong sampah tu, nanti dia ambik balik. Bodoh ke hape kau ni?

Dah tak ade tempat lain nak letak anak tu? Kurang ajar la kau. Eee geram tul aku. Bayi tu bernasib baik sebab masih hidup masa dijumpai pengawal keselamatan kan. Kalau bayi tu dah meninggal dunia, kena hukum gantung la pasangan tu kan.. Hurmm...

Orait. Korang baca berita pasal Buang Ikut Tingkap ni dan berita susulan pasal kes ni hari ni kat sini.

Ade rasa nak terajang tak orang macam ni??

p/s : Mintak maap la bebanyak kasar skit bahasanye ye entri ni. Aku bab-bab pembuang baby, peragut, perogol ni memang emosi skit. Geram!

16 comments:

Ainee Cumi said...

Huh? Boleh pulak kan nak letak baby tu kat situ kejap lepas tu ambil balik. Elok hukum je penjara seumur hidup bia tak dapat buat seks. Sangap sangat! Kalau sangap pi lah menikah betul dak?

cik shabah said...

bagi cik shabah je yang sebat dorang,konpem cik shabah sebat sampai dorang tgal 1/3 nyawa je!heh!kuang ajar betol kan pasangan tuu!

saya_arief said...

aduss...
bila otak da xde kat kepale macam ni la kowt jadi nye.

Khumaera Ismail said...

manusia akhir zmn..huhuhu~
bosan dh bc paper hari2 cite psl buang bayi..

fiD said...

sekarang pesta orang bangang buang bayi...

jemputan blogger:
kontest hari raya!

Hamzah Ian said...

tak puas ati betol la.. pakai la kondom ke.. bace entry aku pasal mende ni!!

ASaDa RyutaRo said...

tau pun dia dari family susah.. kenapa tak fikir mak ayah awal2 lagi?

adeh.. ni la lebih nafsu dari iman.

Anonymous said...

bila dah tertangkap baru nak rasa malu..hmm selagi tak kena hukuman setimpal,selagi tu tak menyesal dengan sepenuh hati..na'uzubillahiminzalik.

Eye_nee said...

Alasan tak masuk akal...nak tingalkan kejap konon...Ya Allah dunia ini semakin tua...namun ada juga yg masih tak berakal tuk berfikir....Azab Allah itu amatlah pedih.....

sI tEDI said...

derang lom kena gantung lg ni. kalau dah ada hukuman tu tgklah berubah ke tak

zulaikha said...

heh??? ape punya alasan nak tinggal sekejap. budak - budak pun tau beza alasan logik ke tidak.

ataicha said...

moga hukuman penjara ni bakal menakutkan seseorang.. yupp rasa cam x berat sangat... tapi ni mungkin akan menginsafkan orang2 tersebut dari berlaku pembuangan bayi nie

ila-ali said...

Adake bagi alasan nak letak sekejap dalam sebuah beg dan bayi itu hny dibaluti satu tuala kecil kemudian diletakkan dalam tong sampah. Logikke??. Dah tentu bayi itu akan lemas dan kemungkinan mati jika ditinggalkan lebih lama...isy-isy. Akal takde ke?? Geram betul org yang pendek akal ni...pendek akal masa nak berzina, pendek akal masa buang anak...

..nOj.. said...

kepala otak dia letak sekejap. org lain syg anak sampai sekor semut pun tak bg dekat anak. yg pg letak anak kt tempat busuk apehal. bodo la

Blog.Syarih said...

Dia ingat tinggalkan anak dan lari begitu sudah selamat!! Dunia sekarang boleh trace siapa yang melakukannya dan siapa yang punya anak...

neem said...

selagi hukum hudud tak dilaksanakan.. selagi tu lah org x takut dgn benda2 macam ni..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails