Followers

Wednesday, August 25, 2010

Duit Raya RM 500 Untuk Kakitangan Awam

Wow! Syoknye kakitangan awam kerajaan dapat bonus RM500 sempena raya tahun ni. Durian runtuh tu. Yek la, siapa nak bagi duit 5 ratus tergolek-golek macam tu je. Untunglah siapa yang jadi kakitangan kerajaan.

KUALA LUMPUR: Lebih 1.24 juta petugas awam dan 590,000 pesara kerajaan mendapat durian runtuh apabila kerajaan hari ini mengumumkan akan membayar Bantuan Khas Kewangan sebanyak RM500.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata dalam satu kenyataan hari ini bahawa bayaran itu adalah untuk petugas dalam Gred 1 hingga 54 dan pesara kerajaan dan akan dibuat sebelum 1 Syawal.

"Keputusan ini diambil setelah mengambil kira kebajikan kakitangan awam dan pesara Kerajaan terutamanya bagi meringankan beban kos persediaan bagi menyambut Hari Raya Aidilfitri," katanya.

Raya sakan la nampaknye ye? Kakitangan swasta macam kami pulak macam mane? Ade bonus tak raya ni? Haha..tu bergantung pada bos la kan...

3 comments:

PuPeL said...

saya dapat.yeyeh! :)

Ckin Kembaq said...

sy student praktikal tak dapat ka?..huhu nak jugak..

nizamsani said...

boleh buat beli mercun nanti.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails