Followers

Thursday, August 12, 2010

Macam Mana Hari Pertama Puasa Korang?


Hari kedua puase macam mane ye korang? Semalam 1 Ramadhan memang cuti umum kat Johor. Jadi aku kat rumah je la. Bagun sahur pukul 5 pagi. Siap makan kemas umah dari depan ke belakang walau kat luar masih gelap gulita lagi. Bajet lepas subuh boleh tidor sampai tengahari tanpa risau emak membebel rumah tak siap..haha.

Tapi kul 9 lebih matahari dah memancor masuk bilik memang tak kasi sambung tido la. Ape je keje aku kan bagun tu. Bosan sungguh. Ngah melayan facebook tetiba guruh pulak tengahari tu kan, terpasa la tutup, kang meletop tak pasal pulak kan. Mak hai mendung berarak kelabu wa cakap lu.. Angin sepoi-sepoi bahasa masuk ke rumah, hujan pun turun..

Turun dengan lebatnye.. Apekah lagi? Ambil bantal paling besor dalam rumah aku tu, landing atas sofa dan belayar dengan enaknye...huhu.. Eh masa pelok bantal tu aku teringat gak kat korang yang tengah kerja time tu.. Kesian aku kat korang..hehe. Tengahari cam tu, perut tengah lapar-lapar kan, dapat tidor masa hujan lebat cam tu memang la nikmat tak terhingga..

Itu cerita semalam la.. Hari ni kerja dah.. Hari bekerja ni hendaknye ada la rasa masa berlalu pantas supaya cepat la sampai waktu berbuka kan.. Menu berbuka? Malas la pikir sangat.. I nak diet ni.. diet? DIET LAH SANGAAAAAAAAAAAT!

8 comments:

kodok hijau the ghost writer said...

sama jer kot pose tak pose keja harian kena buat..

..nOj.. said...

heheh kalo duk umh lg letih dan cpt lapo. almaklum la peti ice dekat sgt. pastu mcm2 plak tu makanan ringan ade. dgn kepok siranye, koko krunch, cornflakes dan sebagainye

LORD ZARA 札拉 said...

hehehe

hari ni sekolah~

macam2 ragam bebudak yang ku jumpa.

:)

Ckin Kembaq said...

hari pertama puasa ni ngantuk sangat..huhu

p/s : jemput singgah ke blog naa..

hatiku hatimu said...

hari pertama puasa..makan roti john je..huhu
bulan diet hik3...

fndrocka said...

Memandangkan aku blum berkerjaya..puasa smalam nampaknya agak santai..hari ni pub masih santai

Nazz@Purple said...

ooo sana hujan eh..KL panas ar..besar sikit ar dugaan berpose..

Kujie said...

Salam Ramadan 1431H

hari pertama - berlalu - alhamdulillah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails