Followers

Wednesday, February 24, 2010

Asam Jawa Kepala Biawak Sumpah Aku Geli


Aku hangin betul la hari ni. Dah la tadi sarapan dak office aku termakan kuew tiaw goreng perencah lalat. Ni kat harian metro terbaca pulak pasal Asam Jawa Kepala Biawak. Gile ke ape ade kepala biawak dalam asam jawa tuh! Pengotor betul la pengeluar tu.

Tapi metro tak nak pula bagitau jenama ape. Yang aku bengang ni, aku ni memang pengguna tegar asam jawa tau tak. Kebanyakan masakan lauk yang aku suka memang guna asam jawa. Asam pedas, masak kicap, tumis asam, sambal tumis sekalipun semuanya guna asam jawa. Dah ade kes macam ni ade pulak selera aku nak guna asam jawa lepas ni??

Setahu aku tak banyak pun jenama asam jawa yang jual kat kedai, balik-balik jenama yang tu jugak. Yang ade kepala biawak ni jenama ape? Bagitau la patutnye kan, supaya pengguna boikot jenama pengotor gila babeng tu. Dan supaya kita tak termakan lagi asam jawa bercampur biawak.

Eee...geli betul la.. Macam mana kepala biawak tu boleh ade dalam bungkusan tu? Ke memang syarikat tu letak biawak untuk tambah sedap asam jawa? Ini kerja gila tau tak. Rasa nak terkeluar isi perut aku ni ha.. Adoii la..

Oh ye, nak baca berita penuh boleh tgok kat sini

15 comments:

eqbalzack said...

mcm kepala anaconda pun ye jugak...hehe

fitri oh fitri said...

gila geli,.




www.fitridzulkifli.blogspot.com

muStaFFa said...

yucks....geli giler....
argh...dah la skarang ngah sodap minum air asam jawa

||| PöJìé PööH ||| said...

eeeyyyeeeuuuwww!!
jijiks siot!!
kombang tokak den..
eiii..
gelilah!!!

http://pojiepooh.blogspot.com

miss izan said...

awwwwww...
nampak meyelerakan. hahaha
ok fine i tipu.
geli gila!
yucks!

MiSyA GaDiS TeRbiLanG said...

Erk* xlalu makan!

MISH LOLIPOP said...

oh no..cm siot jer da kpala bewak..pe sal la xnmpak ke sket pya bsar bewak tue leh lak p bunkuih cm tue..

Hazzy Ishak said...

gelinye...

♥S@R@♥ said...

goliiinyee..
masak asam pedas klu xletak asam jawa xsedap le..

iyda7 said...

yakss.. geli gilerrr..

Nabiel said...

eeewuuuuuu~
xlalu nengok nyee~
nmpk klu goreng pn sodap~hahaha

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

walaweeeeehhhhhh...

geli lah! naseb bek kina jarang gun asam jawa. hari tue jer terusik sikit coz nak letak air asam jawa kat pale adam.

adesss....saman je kilang asam jawa tue. x pun tutup kan terus!!

ada sijil ISO ker?

adesss....

Lekir said...

itu baru asam jawa?? yang lain2??

Arnain said...

hahaha.. nampak cam sedap jew...

fiq-speak said...

Yummy...huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails