Followers

Monday, July 26, 2010

Eh Dulu Ada Seseorang Tujukan Lagu Ni Pada Aku, Ingat Sampai Sekarang

Pasha Unggu Yang Kacak

Sinopsis kisah di sebalik lagu ini adalah begini... Aku tak pandai bercinta di zaman sekolah kerana aku pelajar sekema. Seseorang itu adalah kawan sekolah, boleh dikatakan admire kat aku. Selalu bagi aku kad, call rumah bertanya khabar segala. Sejak tingkatan dua sampai la aku belajar kat Matrik begitu la keadaannye.

Masa kat matrik, dah canggih pakai handphone. Mula ber sms. Pertama kali dia mengaku terang-terangan. "Saya memang suka awak dari dulu lagi. Saya pun tak tahu apa sebabnye." Aku masih skema. Call dia pun tak pernah. Walhal apa saje berlaku, sepantas kilat dia laporkan pada aku.

One day, dia call, berbual seperti biasa. Tiba tiba dia kata "Nanti awak dengar lagu Demi Waktu yang Kumpulan unggu tu nyanyi yek." Baiklah aku menjawab. Dengar jek la, lagu baru mase tu, best jugak. Jiwa tak jiwang. Tak ade perasaan.

Oh rupanya lagu itu mesej dia untuk aku. Dia sudah ada yang lain.... Dia mengaku dengan berat hati. Kawan kata aku yang salah. Sebab aku tak pernah respon kepada perasaan yang dia tunjuk sejak zaman sekolah lagi. Dia suka, tapi aku buat tak peduli.

Sebenarnya aku jugak suka tapi aku malu.. Tapi apakan daya, aku hanya budak sekolah yang skema masa tu...

Tak ape lah, jodoh itu di tangan Tuhan kan..
Semuanya aku simpan sebagai kenagan..

Demi Waktu -Unggu

Aku yang tak pernah bisa lupakan dirinya
Yang kini hadir diantara kita
Namun ku juga takkan bisa menepis bayangmu
Yang slama ini temani hidupku

Reff:
Maafkan aku
Menduakan cintamu
Berat rasa hatiku
Tinggalkan dirinya
Dan demi waktu
Yang bergulir disampingmu
Maafkanlah diriku
Sepenuh hatimu
Seandainya bila kubisa memilih

Kalau saja waktu itu ku tak jumpa dirinya
Mungkin semua takkan seperti ini

Dirimu dan dirinya kini ada dihatiku
Membawa aku dalam kehancuran

P/s : Mai, ko suke buat aku teringat-ingat kisah dahulu kala begini kan...

3 comments:

cik shabah said...

lagu ni best! =)

laGenDA KodOk HijAU said...

so sweet...kodok suka..bleh kongsi citer mana tahu kodok nak buat drama kisah cinta lak ker? plsss

saya_arief said...

lagu mase kapel2 dulu..
huhu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails