Followers

Thursday, July 15, 2010

Telur Pindang - Si Hitam Yang Unik

Telur pindang ni popular kat Johor je kot? Ada orang suka, ade orang tak suka telur pindang ni. Kadang pergi kenduri kahwin orang tak bagi dah telur rebus biasa apetah lagi telur pindang ni. Mak aku kata, telur pindang diberi masa kenduri kahwin ni sebagai mendoakan kesuburan pengantin. Jadi kena bagi, jangan tak bagi.


Telur pindang dalam gambar ni adalah untuk majlis kahwin sepupu aku Sabtu lepas. Masa ni kitorang tengah sibuk masukkan telur dalam bunga telur. Ecececeh.. Aku bagai mak enon petang tu sibuk makcik-makcik ikat telur, aku pulak mengubah bunga pahar. Hasilnya.. Ten ten ten.. Santik tak?


Cantik kan.. Jangan la menipu kata tak cantik.. Walaupun macam nampak rongak-rongak sikit tetap kena cakap cantik..haha =)

8 comments:

LiFe KaMi said...

mesti rasa telur tu sedap kan..

TOLANIC said...

Saya berasa curious nak tau rasa nya!

Aini said...

rasa dia unik sikit. Ia di rebus dengan herba2 tertentu.. ZTak pernah rasa yek?

princess_eryna said...

sy cukup suka mkn telur pindang nih... mkn plak ngan kicap...perghhH!!....istighfar..istighfar byk2...pose nih....

..nOj.. said...

yelah yelah cantek wei. tak penah gak rase telo ni. masak ngan herba ke? sedap ke ek

kodok hijau the ghost writer said...

kodok tak suka..

tapi la ni kodok tgk belog awak ni manyak sgt citer pasal majlis kawin.. erm ermmm dah dekat ker?

Aini said...

kodok : Majlis kahwin sepupu, harus la banyak entri pasal die.. Nak tunggu entri kawen beta, makan bertahun lagik ni..huhu

noj : Ada yg suka kata sedap kak, ade yg tak gemar mmg tak boleh nak telan..huhu

EYANG RESI 313 said...

Telur pindang merupakan salah satu makanan kesukaan saya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails