Followers

Monday, July 19, 2010

Spaghetti Goreng Campak-campak

Entri makanan lagik? Haha.. Biaselah, bukan selalu aku dapat masak-masak kat rumah. Time weekend je la.. Spagethi goreng campak campak. Pasal ape name dia ada campak-campak? Pasal bahan dia sume pakai campak-campak je ape yang ade dalam peti ais..huhu.

Update :

Uh tak sangka ada jugak yang mintak resepi spaghetti goreng campak-campak ini..hehe. Jadi di sini saya tepekkan resepinya :

Resepi Spaghetti Goreng Campak-campak

BAHAN-BAHAN utama
1 Biji bawang besaR
2 Batang lada merah
2 Ulas bawang putih
Beberapa ekor ikan bilis
Pasta Spiral

BAHAN CAMPAK-CAMPAK
Ayam cincang
Udang
Telur
Daun sup

CARA-CARA
1. Tumbuk segala bawang dan lada dan ikan bilis letak garam skit pastu tumis.
2. Pastu aku campak ayam yang aku cincang-cicang & udang.
3. Tambah air sket kalo kering sgt. Tunggu & kacau sampai ayam masak.
4. Pastu campak la pasta, gaul2 rata.
5. Campak telur pulak, kacau rata & kering.
6. Last aku campak daun sup bagi bau sedap..huhu

Then terhasil lah Spaghetti goreng campak-campak..hehe =)

12 comments:

sI tEDI said...

ini spaghetti ke makaroni?

Aini said...

spagethi spiral tedi =)

Melissa Mjb said...

aini, cukup lah entri makanan utk hari ni. mouthwatering dah ni. dah la tgh qada' pose ni. sobs.

nak resipi boleh? tak kire lah campak2 pon :P

ZACK ENTRY said...

makanan lagi?


untung si "abg"..hehe

red One_foren6 said...

baik2 campak 2...hehe

Aini said...

melissa : entri dah di update letak resepi..hehe =)

Kevin said...

nampak sedapnya Spaghetti Goreng Campak-campak tu..

Spaghetti Goreng Campak-campak, SATU -delivery tak?... thank you~ hahaha

dropping by from innit ~ cheers!

CikLilyPutih said...

sesangat terliur nie tau, dah lah tgh posa ganti nie

NeenaAnuar said...

cedapppp nyerrr!!!

Nabiel said...

delicious~!!
hehehe~
ske tgk name mknan nie~
cmpak2..=P

kodok hijau the ghost writer said...

bila aku tgk belog, aini ni mcm tgk rancangan jln jln cari makan...

obat pelangsing tradisional alami said...

cuba bikin seblak ala indonesia,lagi tred tuh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails