Followers

Friday, July 23, 2010

Ini Lah Aku Di Zaman Menengah Rendah

Gambar kelas sewaktu tingkatan 3A. Malu malu duduk sebelah cikgu bujang En zaid idaman ramai masa tu.. Sebagai Penolong ketua kelas. Rasa macam bersanding pun ada.. hehe.

Gambar kelas masa aku tingkatan 2. Curi gambar dari facebook sharmilla a/p subramaniam. Aku adalah gadis tudung berdiri yang paling tinggi itu. Maisarah sedang tunduk malu =)

Comel pulak tengok gambar-gambar ni kat facebook kawan-kawan. Nostalgia sungguh. Walaupun cuma 3 tahun belajar kat sekolah ni, tapi memori tetap fresh di kepala. Kelas memang ramai cina, sekolah pun di dominasi pelajar cina. Masa form 1 lagi sadis. Cuma 4 org gadis melayu dalam kelas aku..huhu

Bahasa campur-campur memang sebati. Teringat lagi dialog Poon Chan Pooh si bendahari kelas di makmal sains.

"Cikgu, saya tak tengok! Saya tak tengok la cikgu! Sangat kecil... Saya tak tengok!"

Sebenarnya maksud dia adalah saya tak nampak cikgu. Tulisan cikgu kecil sangat. Kau buat satu makmal hiruk berdekah ketawa okeh chan pooh. Dah la panggil aku nolani gani. Aku ialah Nor Aini okeh. Dengung kena lebih bila sebut nama aku. Nor Aini, bukan nolani.

Sadis. Aku dan kawan baik, Maisarah pernah kena marah dengan cikgu Krisnan sebab tulis "i love u Fong Sai Yuk!!" kat kertas conteng. Tak tahu apa dia pikir. Fong Sai Yuk adalah hero drama cina yang kami gila-gilakan okeh masa tu. Dia siap rampas kertas conteng tu.

"Saya bawak kertas ini ke pejabat tahu!" Bawak la cikgu.. Tu la akibat tak ikut perkembangan drama semasa. Fong Sai Yuk dia ingat boypren aku gamaknye. Fong Sai Yuk pun tak kenal.. Ape da...

Haaaha..kenangan.. kenangan...

p/s : Maisarah ko suka kutip adik angkat sana sini kan masa kat sekolah ni dulu..huhu

5 comments:

aliesha kirana said...

haha... best kn kenangan dulu2.. lawak la cikgu tu.. fong sai yuk pn xkenal... ekeekekeke..

meh layan *~Citra Hati Aliesha Kirana~* pulak...

xpun baca karya *~Dari Tinta Aliesha Kirana~*

kodok hijau the ghost writer said...

penolong ketua kelas.. kompen kelas tu hancur kan hahahahhaa

Miro Slav said...

Fong Sai Yuk pun xkenal?...xikut perkembangan langsung...hah ha

Anonymous said...

hehehe noi kelakar la bile ingat zaman ni balik..huhu..
ape kbr agaknye cikgu krishnan tu ek?=)~

Anonymous said...

hehehe kelakar lak bile ingt2 balik masa tue..thanks noi..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails