Followers

Wednesday, July 21, 2010

Kenapa Bulat Sangat Comel Bagi Aku?

Siapa yang selalu singgah blog ni mesti tau sape tu bulat. Bulat seokor kucing comel, ekor kembang yang manja dan selalu sesat bila keluar dari rumah. Terbaru pagi tadi dia tersesat lagi kat rumah sebelah, meraung bagai nak gila cari jalan balik padahal dia cuma berada di sebelah tembok rumah aku sahaje okeh.


Beliau sangat comel bagi aku kerana keletah beliau la. Contoh keletah beliau yang pernah aku rakam ialah minggu lepas masa balik dari kerja, aku duduk kat depan tengok tv. Masa tu si Bulat pun sama tengok tengok tv... Bukan main semangat tengok tv depan-depan.


Bulat tengok tv dengan khusyuk membontotkan aku. Adelah dekat 5 minit dia berkeadaan begitu teruja menonton filem ape ntah masa tu. Sambil tengok tv, aku makan aiskrim yang tinggal baki. Masa elok aku makan tu, boleh pulak si Bulat ni datang buat muka kesian nak mintak aiskrim.

Oh ye, peha dan lutut itu bukan kepunyaan ku ye. Aku sedang mengsnap gambar. Oh kucing nan berekor ni memang pantang tengok orang makan, mesti nak mintak secara halus begitu. Lalu, dengan tinggal titisan - titisan terakhir, aku bagi juga beliau dan cik Nini menjamah.

Begitu teruja adik beradik angkat berdua itu makan, sampai berpusing-pusing bekas aiskrim itu. Menjilat hingga tak tinggal sisa. Kalau tak aku buang bekas tu, mau sampai besok tak habis menjilat gamaknye. Sedap sangat lah tu. Setelah puas makan aiskrim, tau apekah aktiviti beliau?

Ya, tidur dengan rakus adalah aktiviti beliau selepas makan. Jilat tangan, jilat kaki, jilat badan, cari posisi sesuai dan tidur.. Dari kecik memang begitu. Pernah dulu dia tidur dengan kepala di dalam mangkuk susu okeh.

BUlat zaman kecik2

Selain ekor yang macam tupai, perangai kuat makan dan tidor serta rekod sesat dari rumah yang melampau kelakar lah yang membuatkan bulat comel di mata aku... Boleh? =)

10 comments:

A-Y-I-E said...

Uik... comelnya...

Btw, rumah saya tak boleh bela kucing. Sebab saya ada bela hamster.

aliesha kirana said...

owh comey2.. cantik ekor die.. heheeheh... ak pn penah ade kucing comey tp dh dicuri org.. sob sob.. sbb die terlampau comey, bulu lebat, bapak die kucing kacukan.. huhu..

meh layan *~Citra Hati Aliesha Kirana~* pulak...

xpun baca karya *~Dari Tinta Aliesha Kirana~*

kodok hijau the ghost writer said...

makan, jalan, kucinh, kawin lagi ?
heheheh kodok mana?

cik3zza said...

comel n kelakar laa..
bulat mcm kucing kt rmh sy. wrne bulu sme. prngai pun sme. ekor je yg xsme. xkembang mcm bulat. kucing sy nme dia wewe..

sI tEDI said...

inilah ye bulat yg lari dr rumah sekejap ari tu?

Bulat comel dgn ekor kembangnya
gambar akhir tu makan ke tdo. kekekekek

diraja22 said...

bulu dia x bersepah kt merata2 ke..

Ainee Cumi said...

i suka dia tgk tv..alahai comelnya bulat ni!

saya_arief said...

comel nye bulat..

hazman aka species1980 said...

Wow... memang cantik betul la ekor die....lawo betul...

kak ina kl said...

kucing memang comel..kat area umah ni byk tul kucing terbiar..tak sanggup bila dia kencing kat kasut..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails